Eiropas Datu aizsardzības kolēģija (EDPB) pieņēmusi lēmumu "Facebook" un "Instagram" māteskompānijai "Meta" liegt izmantot šo sociālo tīklu lietotāju personas datus mērķētai reklāmai, raksta ārvalstu mediji.
Aizliegums aptvers visas 30 Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas valstis.
Šādas reklāmas aizliegums, kas ir vērsts uz lietotājiem, ievācot viņu datus, rada būtiskas neērtības ASV tehnoloģiju gigantam "Meta Platforms", kas ir abu sociālo mediju platformu īpašnieks, un iepriekš jau iebildis pret centieniem ierobežot šo praksi, raksta "Reuters".
Eiropas uzraugs skaidro, ka lēmums pieņemts pēc Norvēģijas datu regulatora pieprasījuma. Norvēģijas datu regulators paziņojis, ka "Meta" riskē saņemt naudas sodu līdz pat 4% no globālā apgrozījuma.
Oktobrī "Meta" paziņoja par ieceri noteikt sociālo tīklu "Instagram" un "Facebook" lietotājiem Eiropas Savienībā (ES) maksu par pakalpojumiem, kas būtu brīvi no reklāmām.
"Meta" trešdien paziņoja, ka lietotājiem ES un EEZ sniegs iespēju dot savu piekrišanu, un novembrī piedāvās abonēšanas modeli, kas atbilstu normatīvajām prasībām.