Foto: AFP/Scanpix/LETA

Pasaulē plaši atpazīstamais tehnoloģiju uzņēmums "Nokia" paziņojis par plāniem pirmo reizi gandrīz 60 gadu laikā mainīt zīmola vizuālo identitāti, tādējādi iezīmējot darbību citā biznesa segmentā, liecina tā paziņojums.

Jaunais logo sastāv no pieciem stilizētiem burtiem, kas kopā veido vārdu "NOKIA".

Jaunajā vizuālajā identitātē uzņēmums atteicies no ierastās zilās krāsas.

"Nokia" norāda, ka līdzšinējais logo joprojām asociējas ar viedtālruņu tirdzniecību, bet jaunā vizuālā identitāte akcentē transformēšanos par biznesa tehnoloģiju uzņēmumu.

Kompānijas līdzšinējais logo:

Foto: Reuters/Scanpix

"Delfi Bizness" jau rakstīja – "Nokia" ir uzņēmums, kura nosaukums gadsimta sākumā bija faktiski sinonīms vārdam "mobilais telefons". 1998. gadā, kad mobilie telefoni jau bija kļuvuši par salīdzinoši izplatītu preci, "Nokia" apsteidza amerikāņu "Motorola", kļūstot par populārāko mobilo telefonu zīmolu. Neilgi pēc tam "Nokia" akciju cena sasniedza savu augstāko punktu – 2000. gada maijā uzņēmuma akciju vērtība pārsniedza 60 eiro par vienu vienību.

Pēc paša uzņēmuma datiem, 2005. gadā "Nokia" produkti veidoja vairāk nekā trešdaļu no visiem pasaulē pārdotajiem mobilajiem tālruņiem.

Tomēr 2007. gadā ASV uzņēmuma "Apple" prezentētais pirmais "iPhone" vien dažu gadu laikā izmainīja mobilo tehnoloģiju tirgu, kam "Nokia" telefoniem tā arī neizdevās pielāgoties.

2016. gadā "Nokia" paziņoja, ka atgriezīsies viedtelefonu tirgū. "Nokia" licencēja savu zīmolu Somijas uzņēmumam "HMD Global Ltd.".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!