Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Mazumtirdzniecības tehnoloģiju risinājumu piegādātājs "StrongPoint" ieguldījis un izveidojis stratēģisku partnerību ar "Halodi Robotics", informē uzņēmuma pārstāvji.

"Halodi ir vadošais humanoīdu robotu piegādātājs pasaulē un kopā ar "StrongPoint" izstrādās pārtikas mazumtirdzniecības veikalu robotikas risinājumus. Pirmo humanoīdu robota prototipu plānots izveidot līdz šī gada nogalei, savukārt no 2023. gada varētu jau sākt masveida ražošanu un pielietošanu veikalu ķēdēs.

Partnerības vērtība ir aptuveni 800 000 eiro – pusi finanšu piešķirot pētniecībai un attīstībai, bet otru pusi – ieguldījumā "Halodi Robotics".

Humanoīda jeb cilvēkveidīga robota izveide, kas plānota tieši mazumtirdzniecības sektoram, tiek īstenota pirmo reizi. Tā mērķis nav aizvietot cilvēkus, bet gan palīdzēt mazumtirdzniecībā strādājošajiem pārprofilēties un veicināt darbinieku piesaisti sarežģītākiem uzdevumiem, piemēram, procesu plānošanai vai komunikācijas uzdevumiem. Savukārt roboti veiktu ikdienišķākas darbības, kas rada mazāku pievienoto vērtību, bet ir neizbēgamas jebkurā tirdzniecības darbībā, piemēram, monotonas darbības preču izvietošanai, pārkārtošanai un sakārtošanai. Robots spēs atkārtot cilvēka roku un pirkstu kustības, droši orientēties un pārvietoties lielākos attālumos, pēc nepieciešamības strādāt visu diennakti, kā arī vēlākā attīstības stadijā – īstenot preču inventarizāciju, skaidro "StrongPoint".

Plānots, ka jau nākamgad roboti varētu tikt testēti tirgotāju vidē, lai jau 2023. gadā roboti varētu kļūt plaši pieejami un sniegtu atbalstu ikdienas darbos. Šī gada ietvaros tiks veidots komerciāls prototips, lai izkoptu un definētu robotam nepieciešamās funkcijas, tādējādi apzinot arī potenciālās izmaksas.

"Ieguldot resursus un laiku jaunākās paaudzes tehnoloģijās, varam spert soli tuvāk efektīvākam darba plānošanas un īstenošanas procesam. Cilvēkam piemīt unikālas īpašības un ir spēja paveikt daudz sarežģītus uzdevumus, tāpēc, mūsuprāt, ir svarīgi ieguldīt tādās tehnoloģijās, kas ļauj cilvēkam attīstīties un sevi profesionāli realizēt. Esam gandarīti par uzsākto sadarbību un ar patīkamu satraukumu gaidām brīdi, kad roboti būs pieejami plašai sabiedrības daļai," stāsta "StrongPoint" klientu servisa vadītājs Uģis Začs.

Šobrīd Eiropā un pasaulē pastāv dažādu veidu roboti, kas veic konkrētu funkciju – konsultē, skenē preces, tīra telpas, bet līdz šim nav tādu robotu, kas varētu imitēt cilvēka rokas kustības un plašākā mērā palīdzēt darbos mazumtirdzniecības sektorā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!