Darbinieki tiek pieņemti darbā, jo izceļas ar zināšanām, profesionālo pieredzi, vērtībām, raksturu utt.. Proti, tiem ir atraktīvs personīgais zīmols. Daudzi no šiem darbiniekiem pievienojas jau kā atzīti (vai ar lielisku potenciālu) viedokļu veidotāji, nozarē augsti vērtēti profesionāļi, kuriem ir spēcīgs "uzticības reitings". Tāpat tiem ir paziņu un tīklošanās loks, kuram bieži vien ir grūti piekļūt ar korporatīvo zīmolu. Uzņēmumam tas nozīmē, ka savā pulkā ir pievienojis resursu, kurš var sniegt pieeju jauniem klientiem, sadarbības partneriem un tāpat arī komunikācijas kanālam. Ja šobrīd ir dikti modīgi korporatīvā zīmola aktivitāšu stiprināšanai izmantot influenceru pakalpojumus, tad uzņēmumiem vispirms ir jāatzīst, ka to darbinieku vidū jau ir influenceri, kas var celt gan darba devēja zīmola, gan arī korporatīvā zīmola reputāciju. Un arī, ja darbinieks vēl nav izaudzis līdz influencera līmenim, tam ir arī personīgā zīmola potenciāls uzņēmuma izaugsmes veicināšanai.
Apskatīsim faktus, kas parāda, cik būtisks instruments ir darbinieks un tā personīgais zīmols, īpaši ņemot vērā aktivitātes digitālajā vidē.
- Darbinieki, kuru uzņēmums investē darbinieku personīgā zīmola iniciatīvās, visticamāk, par 27% būs optimistiskāki par uzņēmuma nākotni, 20% paliks šeit strādāt un 40% tic, ka uzņēmums ir konkurētspējīgāks par citiem ("Altimeter Group").
- 90% cilvēku vairāk uzticas pazīstamas personas rekomendācijām kā uzņēmuma komunicētām rekomendācijām ("Nielsen").
- Ja darbinieks sociālajos kontos dalās ar uzņēmuma ierakstu, tas sasniedz par 516% vairāk mērķauditorijas kā korporatīvā zīmola ieraksti un ja darbinieks savā kontā ieraksta ziņu par uzņēmumu, tā sasniedz par 24 reizēm vairāk interesentu, salīdzinot ar korporatīvā konta informāciju (Pam Moore).
- Pārdošanas kontakti, ko darbinieks ir ieguvis savu sociālo mediju komunikācijā, konvertējas 7 reizes vairāk kā korporatīvie pārdošanas kontakti ("Forbes").
- Darbiniekam ir 10 reizes vairāk sociālo tīklu sekotāju nekā korporatīvajam zīmolam, kas nozīmē plašāku komunikācijas tīklu ("Cisco").
Šie fakti norāda, ka laikā, kad komunikācija starp diviem uzņēmumiem (B2B) un komunikācija starp uzņēmumu un patērētājiem (B2C) pirmās pozīcijas arvien vairāk atdot komunikācijai starp diviem cilvēkiem (P2P), darbinieka potenciālu korporatīvajā komunikācijā būtu grēks neizmantot.
Bet, lai to varētu darīt, uzņēmumam ir jāatbalsta darbinieka personīgā zīmola izveides un kopšanas iespējas. Te arī vairāki piemēri tam, kā to izdarīt.
Personīgais zīmols daļa no darba devēja stratēģijas
Uzņēmumam stratēģiskā līmenī jānosaka, ka darbinieka personīgā zīmola stiprināšana ir daļa no darba devēja zīmola stratēģijas. Piešķirot šim jautājumam stratēģisku nozīmi, darba devējs signalizē savu attieksmi pret darbinieka pašattīstību un vērtību.
Personīgais zīmols daļa no uzņēmuma politikām
Ieviešot fokusu uz darbinieka personīgo zīmolu uzņēmumā, noteikti ir jāpārskata uzņēmuma iekšējas politikas un kārtības, kur un kā darbinieki drīkst izteikties par uzņēmumu un savu zīmolu sasaistīt ar korporatīvajām aktivitātēm.
Personīgā zīmola stiprināšana – bonuss pie atalgojuma
Viens stratēģijas iedzīvināšanas piemērs ir izveidot īpašu personīgā zīmola stiprināšanas programmu darbinieku piesaistei. To var piedāvāt kā bonusu rekrutēšanās procesā, kas būs saistošs tiem darbiniekiem, kurus konkrētā loma interesē no izaugsmes un attīstības viedokļa.
Vide personīgā zīmola kopšanai
Uz šo iespēju jāskatās divos rakursos:
1. darba devējs piedāvā profesionālās izaugsmes un attīstības iespējas. Kopjot personīgo zīmolu, ikviens cilvēks attīsta gan profesionālās iemaņas, gan arī prasmes, kas nepieciešamas, lai stiprinātu savu konkurētspēju darba tirgū.
2. uzņēmums var sniegt iespējas tieši darbinieka personīgā zīmola attīstībai. Piedāvāt darbiniekam uzzināt, kas vispār ir personīgais zīmols, kā to izveidot un kopt.
Pieeja uzņēmuma komunikācijas platformai un instrumentiem
Pievienojoties uzņēmumam, darbiniekiem automātiski rodas jaunas iespējas. Proti, te var minēt plašu instrumentu loku: iespējas darbiniekam publiski uzstāties kā ekspertam, publicēties medijos vai arī uzņēmuma blogā u.tml.
Darbiniekam tiek sniegta piekļuve uzņēmuma kontaktu tīklam, kas dod iespēju tam nostiprināt savas eksperta pozīcijas.
Pēc šāda pasākumu plāna ieviešanas varu tikai teikt, ka darbinieka piesaistes līmenim ir jābūt stiprākam un, turklāt, kā fakti norāda, tad arī daudz kaislīgākam sava darba devēja atbalstītājam. Tas noteikti stiprinās darbinieka pārliecību neuzķerties uz konkurentu pārvilināšanas makšķerēm.