""Google" ir daži mēneši, trīs vai četri mēneši, lai pakļautos [noteikumiem]. Ja tas nerīkosies, mēs uzsāksim tiesāšanās fāzi," norāda Francijas datu aizsardzības aģentūra CNIL, kas uzņēmās vadošo lomu Eiropas veiktajā izmeklēšanā pret uzņēmumu.
"Google" jauno privātuma politiku ieviesa martā, ļaujot kompānijai izsekot lietotājus dažādos pakalpojumos, lai izveidotu mērķtiecīgu reklamēšanu, neskatoties uz ASV un Eiropas patērētāju aizsardzības grupu pausto kritiku.
Kompānija apgalvo, ka šāda rīcība vienkāršo un vieno tās politikas dažādos pakalpojumos, tostarp "Gmail", "YouTube", "Android" mobilajās sistēmās, sociālajos tīklos un interneta meklēšanā.
CNIL vadīja 27 ES dalībvalstu datu aizsardzības aģentūru veikto izmeklēšanu saistībā ar šo politiku un otrdien prezentēja tās secinājumus.
Kopīgā vēstulē "Google", kas tika publiskota pirms šīs preses konferences, aģentūras rakstīja, ka kompānija "nesniedz pietiekamu informāciju lietotājiem, jo sevišķi saistībā ar apstrādāto datu nolūkiem un kategorijām".
"Tādējādi "Google" lietotājs nespēj noteikt, kuras datu kategorijas tiek apstrādātas viņa izmantotajā pakalpojumā un kādiem nolūkiem dati tiek apstrādāti," vēsta aģentūras.
Tikmēr kritiķi norāda, ka "Google" jaunā politika, kas nepiedāvā iespēju tajā nepiedalīties, ja vien netiek lietoti "Google" pakalpojumi, sniedz interneta gigantam vienreizēju iespēju kontrolēt tā lietotājus.