csm_Forschungsflugzeug_TUM_Autoland_d779755bfc
Foto: Andreas Dekiert / C2Land
Izmantojot redzamās gaismas un infrasarkanās kameras, izstrādāta automatizēta lidmašīnu nosēšanās sistēma, informē Minhenes Tehniskā Universitāte (MTU). Maija beigās veiktajā pilotprojektā Vācijā lidaparāts nosēdies lidlaukā bez jebkādas pilota vai uz zemes esošo dispečeru iejaukšanās.

"Automātiska nosēšanās ir būtiska, it īpaši, ja runājam par aviācijas nākotni," norāda Martins Kuglers, MTU pētnieks. Jaunā sistēma ir svarīgs solis uz priekšu patstāvīgu lidaparātu attīstībā, kur lidošanas un nosēšanās spējas neietekmē ne lidlaukā pieejamā infrastruktūra, ne pilota prasmes. Lai lidaparāta navigāciju padarītu pilnīgi patstāvīgu, MTU sadarbojās ar Braunšveigas Tehnisko Universitāti (BTU) jauna navigācijas rīka izveidē.

Lai gan vairumā lidmašīnu mūsdienās ir pieejams autopilots, tas nevar veikt patstāvīgu nosēšanos. Kā norāda BTU pārstāvji, galvenais iemesls, lidaparātu autopilota nespējai patstāvīgi nosēdināt lidmašīnu ir to paļaušanās uz GPS signālu, lai noteiktu savu atrašanās vietu un attiecīgi koriģētu kursu. Taču atmosfēras ietekmes dēļ mērījumi ne vienmēr ir precīzi, un pilotiem manuāli jānosēdina lidmašīna, pārņemot kontroli ne zemāk kā 60 metru virs zemes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!