Pētot vairāk nekā 110 tūkstošu Kanādas vidusskolēnu sniegumu, atklāts, ka tie, kuri apgūst mūziku, parādījuši būtiski augstākas sekmes angļu valodas, zinātnes un matemātikas eksāmenos, vēsta “Journal of Educational Psychology”. Papildus tam, skolēni, kuri apguva kādu instrumentu, uzrādīja vēl augstākus rezultātus nekā vokālās mūzikas entuziasti.
Skolēni, kuri apgūst mūziku, uzrādīja augstākas sekmes matemātikas un zinātnes eksāmenos 10. klasē, un angļu valodas eksāmenos 10. un 12. klasē. Efekts nav atkarīgs no iepriekšējiem akadēmiskiem sasniegumiem vai 7. klases eksāmenu rezultātiem. Arī sociālekonomiskais stāvoklis, dzimums un skolēnu etniskā piederība to neietekmē, noskaidrojuši pētnieki.
Saskaņā ar Britu Kolumbijas Universitātes pētījuma datiem, skolēnu, kuri apgūst mūziku, sekmju pieaugums ir augstāks nekā vidējais pieaugums gadā. Citiem vārdiem sakot, viņi akadēmiski ir vienu gadu priekšā saviem vienaudžiem.
Īpaši izteikta korelācija ir ar rezultātiem matemātikā, un labas sekmes mūzikas apgūšanā ir labs indikators, ka skolēnam būs arī augstas sekmes matemātikā. Taču, kā atklājuši pētnieki, efekts otrā virzienā nav novērojams, un matemātikas prasmes nenozīmē paaugstinātas muzikālās spējas.
Novērojumi gan nenozīmē cēloņsakarību, un pētījumā iegūtie rezultāti nav tiešs pierādījums, ka mūzika uzlabotu skolēnu sekmes, norāda viens no pētījuma autoriem Pīters Gouzouasis.