Pedagoģiski pareizi izmantotas tehnoloģijas var sekmēt progresu, bet, neprasmīgi izmantotas, tās var radīt dažāda veida riskus, norāda Linda Daniela, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes profesore un vadošā pētniece. Turpmākajās rindās iepazīsties ar viņas viedokli par tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā.
Izmantot pedagoģiski pamatoti
"Kāpēc mūsdienās vairs nevaram iztikt bez tehnoloģiju bagātināta mācību procesa? Tehnoloģijas un digitāli risinājumi var būt spēcīgs instruments, lai pārveidotu mācīšanos un pilnveidotu mācību vidi. Tās var palīdzēt stiprināt un attīstīt attiecības starp pedagogiem un skolēniem, aktualizēt mūsdienīgās pieejas un savstarpējo sadarbību. Taču, lai to sasniegtu, izglītības procesā jāizmanto tehnoloģiju un digitālo risinājumu iespējas un priekšrocības un jānodrošina tehnoloģiju, digitālo mācību līdzekļu un mācību tehnisko līdzekļu izmantošana izglītības vidē, tai pat laikā arī stiprinot pedagogu digitālās kompetences, lai šos līdzekļus izmantotu ne tikai izklaides nolūkos vai tikai noteiktu prasmju stiprināšanai. Būtiski tos izmantot pedagoģiski pamatoti un veicināt gan noteiktu prasmju attīstību, gan jaunu zināšanu konstruēšanu, gan arī tehnoloģiju bagātinātā mācību procesā sekmēt skolēnu radošumu un radošo darbību, kritisko domāšanu, spēju izstrādāt jaunus un inovatīvus risinājumus.