Vairāk nekā trešā daļa (36 procenti) Latvijas uzņēmumu vadītāju aptaujas respondentu norāda, ka vidēji nedēļā jaunu zināšanu iegūšanai atvēl no vienas līdz divām stundām, savukārt vairāk nekā ceturtā daļa (28 procenti) aptaujāto uzņēmuma vadītāju atbildējuši, ka tam velta no trim līdz piecām stundām. Tikai pieci procenti respondentu atzīst, ka jaunu zināšanu apguvei vispār neatlicina laiku, liecina "Swedbank" un SKDS veiktā aptauja.
"Zinot, cik aizņemta ir uzņēmēju ikdiena, rezultāti pārsteidz – izrādās, ka uzņēmēji, neskatoties uz savu aizņemtību, velta pietiekami daudz laika jaunu zināšanu apguvei. Nav noslēpums, ka uzņēmēji ir vieni no tiem, kas spiesti mācīties un apgūt jaunas lietas visu laiku. Ikdienā daudz tiekoties ar uzņēmējiem, esmu novērojusi, ka uzņēmēju galvenā motivācija ir nevis peļņa, bet jēgpilnums, ko saredz no sava uzņēmuma darbības, tas arī motivē sasniegt vairāk un rosina apgūt un uzsākt jaunas lietas. Uzņēmēji viennozīmīgi vislabprātāk mācās no citu uzņēmēju pieredzes un praktiskiem piemēriem, tāpēc arī "Swedbank" jau otro gadu rīko Uzņēmēju pieredzes dienas, kas piedāvā iespēju uzņēmējiem apmainīties ar savu pieredzi," saka Ieva Vīgante, "Swedbank" Uzņēmumu pārvaldes vadītāja.
Pētījums atklāj, ka starp uzņēmējiem ir aptuveni 20 procenti speciālistu, kuri jaunu zināšanu iegūšanai velta pat sešas stundas nedēļā un vairāk. Taču aktivitātēm, kas vērstas uz jaunu zināšanu ieguvi, vairāk uzmanības velta tieši tādu uzņēmumu vadītāji, kas nodarbina vairāk nekā 250 darbiniekus. Savukārt mazāk laika jaunu zināšanu apguvei velta mazo uzņēmumu vadītāji, kas vada līdz 10 darbiniekiem. Tas skaidrojams, ka mazāka uzņēmuma vadītājam jāpilda vairākas funkcijas un lomas vienlaikus.