matemātika tāfele skola mācīties school
Foto: Shutterstock
Ņemot vērā skolēnu vidējos rezultātus centralizētajā eksāmenā matemātikā, Neatkarīgā izglītības biedrība aicina vērst uzmanību uz šo problēmu un norāda, ka atbildība jāuzņemas Valsts izglītības satura centram (VISC). Tāpat biedrība aicina VISC veidot konkrētu rīcības plānu, kas balstīts eksāmenu rezultātu analīzē. Gan datiem, gan secinājumiem, gan rīcības plānam jābūt publiski pieejamam, lai skolas tos varētu izmantot rezultātu uzlabošanai.

Skolēnu vidējais rezultāts centralizētajā eksāmenā matemātikā turpina kristies arī šogad, sasniedzot zemāko rādītāju pēdējā desmitgadē. 2018./2019. mācību gadā skolēni valsts pārbaudījumā matemātikā vidēji uzrādījuši 32,7 procentu rezultātu, kas ir par 1,9 procentpunktiem mazāk nekā pagājušajā gadā.

Eksāmenu rezultāti liek apšaubīt pedagogu profesionalitāti un bērnu spējas, tomēr biedrības pārstāvji ir pārliecināti, ka bērnu un pedagogu spējas nemazinās. Katru gadu eksāmenu rezultāti pasliktinās, tomēr no VISC vai Izglītības un zinātnes ministrijas neseko nekāda konkrēta rīcība, tāpēc rodas jautājums – cik tālu situācijai jānonāk, lai kāds beidzot sāktu celt trauksmi?

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!