Tāpat kā pārējā mūsdienu pasaule, arī izglītība nestāv uz vietas un mainās līdzi laikam – pieeja zināšanām ir mainījusies no pasīvu faktu bagāžas uzkrāšanas uz mācīšanos apzināti un ar izpratni, kur svarīga ir skolēna interese un aizrautība, ko vairo personiskās pieredzes un zināšanu sasaiste. Par nepieciešamību ir kļuvusi tāda mācību pieeja un saturs, kurā tiek rosināta interese par to, kas apgūstams, motivācija izzināt vairāk un dziļāk. Kā atrast šādus "piekļuves punktus" jeb pavedienus mācību procesā, kas rosina izzināt, uzdot jautājumus, meklēt atbildes, iesaistīties, iedziļināties?
Pastaigā pa Helsinku ievērojamākajām vietām nesenā ģimenes ceļojumā devāmies aplūkot nesen atvērto "Amos Rex" mūsdienu mākslas muzeja ēku. Pats muzejs atrodas pazemē, par tā klātbūtni liecina neparastas jumta konstrukcijas, kuras ikviens var izpētīt pēc sirds patikas. Visiem – no pirmsskolnieka līdz tīnim – bija intereses dzirksts acīs un neviltots jautājums: kas atrodas zem šī jumta? Kad izstāstu, ka mūsdienu mākslas muzejs, seko jautājums: "Vai varam iet paskatīties?" Kas var būt labāks par šo? Protams, ejam.