Evija Celma
Foto: DELFI

Lai nākotnē bērni būtu konkurētspējīgi un varētu strādāt ar jaunākajām tehnoloģijām, tai skaitā mākslīgo intelektu, jau šobrīd svarīgi apgūt STEM priekšmetus – matemātiku, fiziku, ķīmiju. Tomēr jautājums ir – kā eksaktos priekšmetus padarīt saistošākus, lai skolēniem ir interese, lai skolēni redz jēgu tos mācīties? "Campus" pēc "Digital Freedom Festival" notikušās diskusijas uz sarunu aicināja IT izglītības fonda "Start(IT)" vadītāju Eviju Celmu, kura uzskata, ka šajā jautājumā var palīdzēt biznesa vide.

Kas ir projekta "Start(IT)" pamatuzdevums programmēšanas un STEM izglītības kontekstā?

"Start(IT)" piedalās programmēšanas priekšmeta veidošanā. Pamatā tas ir jauns priekšmets, kas tiek pasniegts dažās Latvijas vidusskolās. "Start(IT)" 2013. gadā sāka veidot programmēšanas saturu, kuru varētu izmantot jau no pirmās līdz devītajai klasei. Mēs sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru (VISC) to pilotprojektā 156 skolās izmēģinājām 2015. gadā. Saturu mūsu vadībā veidoja paši pedagogi. Jau nākamā gada septembrī visās Latvijas skolās no pirmās līdz devītajai klasei datorika būs obligāts priekšmets, vairs nebūs informātikas, kur mācīja "Word", "Excel" un tamlīdzīgi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!