"EnergoPluss" ir "spin-off" uzņēmums jeb uzņēmums, kas atdalījies no cita, lai attīstītos kādā konkrētā virzienā. Šajā gadījumā "EnergoPluss" radies no uzņēmuma "Nano Ray-T", kas tika izveidots 2014. gadā "Komercializācijas reaktorā" devītā "Ignition Event" ietvaros. Kopš pašiem pirmsākumiem par biznesu tajā atbildīgas divas meitenes – Marija Korabovska (attēlā no kreisās) un Marina Petričenko.
""Nano Ray-T" ir iekārtas, ar ko iespējams ražot oglekļa nano caurules. Mūsu zinātniekiem ir vairāk nekā 30 gadu pieredze darbā ar nanotehnoloģijām, tāpēc ražojam jebkādas nano caurules – viena slāņa, divu slāņu, 3 vai 4 mm lielas, jebkādas," stāsta Marija. Tas gan nav veiksmes noslēpums, jo līdzīgas caurules ražo arī citi. Uzņēmuma veiksmes atslēga slēpjas zināšanās, kā atrast pielietojuma veidus un modificēt nano caurules ar citiem ķīmiskiem elementiem, lai tās varētu pielietot tehnoloģijās dažādās nozarēs. Attiecīgi ir izveidoti citi uzņēmumi, kas katrs koncentrējas uz kādu specifisku nozari.
Kas tad ir "EnergoPluss"? "Mums ir tehnoloģija anoda materiālam. Mēs izstrādājām piedevas jeb materiālu, ar kura palīdzību varam palielināt akumulatora jaudu. Ja tagad lādējam tālruni katru dienu, akumulatorus ar mūsu materiālu lādēsim reizi nedēļā, jo piecas reizes varam palielināt to jaudu. Pašlaik anoda materiāls, kas tiek izmantots akumulatoros, ir uz ogles bāzes, bet mēs to aizvietojam ar mūsu oglekļa nano caurulēm, kas ir desmit reizes mazākas, un tādējādi iespējams palielināt akumulatora jaudu," atklāj Marija. "Pašam anoda materiālam mums ir viss nepieciešamais – gan laboratorijas testi, gan prototips. Bet šobrīd mēs meklējam investīcijas un industriālos partnerus, lai radītu pašu akumulatoru. Nevienu neinteresē materiāla īpašības, visi grib redzēt, kā strādās akumulators, jo tur ir vēl citi elementi."
Brauciens uz Koreju bijis pašā laikā, jo šeit ir mītnes vieta tādiem lieliem akumulatoru ražotājiem kā "Samsung", "LG" un citiem. "
Interese bija liela, bet pēc visiem šiem gadiem es esmu piesardzīga – kad būs līgums, tad varēšu teikt, ka brauciens izdevās," vārdiskām uzslavām netic Marija. Taču viņa ir priecīga, ka bijusi iespēja redzēt kaut ko arī ārpus iztādes un konkursa – delegācija devusies ekskursijās pa akseleratoriem, bijusi iespēja ieskatīties Korejas augsti attīstītajā rūpniecības nozarē. Arī balva vērtīga – reklāmas paka Āzijas medijos, tā kā paredzams, ka drīz vien uzņēmuma vārds rotās gan preses izdevumus, gan interneta resursus Ķīnā, Singapūrā, Korejā un Japānā.
"EnergoPluss" Korejā viesojās jaunuzņēmumu apmaiņas programmas ietvaros, ko veido Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras jaunuzņēmumu atbalsta nodaļa (Magnetic Latvia Startup) sadarbībā ar Kjongido provinces Dienvidkorejā valdību. Trīs Latvijas jaunuzņēmumi devās iepazīšanās vizītē uz Dienvidkoreju, bet novembrī divi šīs valsts jaunuzņēmumi viesosies Latvijā.