Dubaija zelts šopings arābs bagātība
Foto: Shutterstock
Inga Ulmane ir Latvijas pārstāvniecības vadītāja Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE). Tas vienmēr bijis kārdinošs tirgus, jo tur ir nafta, daudz naudas… Taču Inga stāsta, ka vairāk ir stereotipu nekā patiesības. Ar ko uzņēmējiem jārēķinās, vēloties paplašināt biznesu arābu valstu virzienā? Kādas ir būtiskākās kultūru atšķirības? Inga atklāj sarunā ar “Labs of Latvia”.

Kas Latvijas uzņēmumiem liek skatīties AAE tirgus virzienā?

Visā pasaulē valda uzskats, ka AAE un Tuvajos Austrumos nopirks visu – pat plastmasas trauku par zelta cenu –, jo naudas viņiem ir tik daudz, ka nav kur to likt. Šis priekšstats ir radījis nepareizu izpratni par to, kas tur ir vajadzīgs un par kādām cenām to ir iespējams pārdot. Ja runājam tieši par AAE, tad tur piedāvājums un konkurence ir ļoti liela, jo visi, kam ir vajadzīga nauda, jau ir devušies uz AAE. Taču valsts ir tik liela, cik ir, un var paņemt tik, cik var paņemt. Priekšā vēsturiski ir briti. Tāpat ir diezgan izteikts Amerikas kults. No Rietumu valstīm ir ļoti daudz darbinieku, kas ir lēmuma pieņēmēji vadošos amatos dažādos vietējos uzņēmumos. No visiem iedzīvotājiem pilsoņi ir tikai 12%. Tas nozīmē, ka vairāk kā 85% ir iebraucēji. Un, savukārt, no tiem 60% ir indieši, šrilankieši, pakistānieši, kas ir pakalpojumu sniedzēji un viņu pirktspēja ir zema. Tie iebraucēji, kas ir maksātspējīgi, tur ir uz īsu laiku, jo AAE nav iespējams dabūt pilsonību, sociālās garantijas. Tu valstij esi izdevīgs uz to laiku, kamēr tur strādā. Kad Tu vairs AAE nestrādā, nevari atļauties tur atrasties.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!