Campus  - 174
Foto: Publicitātes attēli

Gada lielākajā skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) pasākumā – ziemas gadatirgū "Cits Bazārs" – 270 labāko vidū arī vairāki tādi, kuru produkts nebūtu iedomājams bez STEM zināšanām. "Campus" iepazīstinās ar dažiem no tiem. Pirmajā publikācijā – par "Frosy" komandu, kura startē kategorijā "Elektropreces" un ir izstrādājusi viedo pudeli. "Frosy" veidotā pudele ik pēc noteikta laika izstaro gaismu, signalizējot lietotājam, ka laiks padzerties.

"Pietiekama un regulāra ūdens uzņemšana ir viens no veselīga dzīvesveida pamatprincipiem, līdzvērtīgi kā veselīgs uzturs vai regulāras fiziskas aktivitātes," skaidro "Frosy" pārstāvis Uģis Pumpurs un uzsver, ka ir vienkārši atcerēties padzerties, kad cilvēkam slāpst, taču ar to nav gana – šķidrums jāuzņem regulāri neatkarīgi no tā, vai ir slāpju sajūta.

"Šis produkts atvieglo uztraukšanos par ūdens uzņemšanu pietiekamā daudzumā," ideju veidot tieši šādu produktu pamato "Frosy" komandas pārstāvis: "Līdzīgi kā vairāki citi uzņēmumi, arī mēs savu ideju radām, balstoties uz pašu ikdienas problēmām. Sākot jau ar to, ka gribējām skaistas, videi draudzīgas stikla pudeles, pēc tam saprotot, ka ikdienā bieži neuzņemam pietiekamu ūdens daudzumu. Konkrētā ideja radās pavisam nejauši – ejot pusdienās apjautām nepieciešamību pēc šādas pudeles. Arī ideja par gaismas ietvaru mums nāca ļoti dabīgi."

Produkta attīstība pagaidām ir pašā sākuma stadijā. "Frosy" pudele pagaidām par nepieciešamību padzerties signalizē ik pēc konkrēta laika, ko nosaka uzstādījumi taimerī, tomēr cilvēki ir dažādi, un arī katram nepieciešamais ūdens daudzums diennaktī atšķirtas. Nākotnes mērķis ir izveidot lietotni, kuras pamatā būs klientu datu bāze. Tādējādi, ievadot nepieciešamos datus, aprēķini tiks veikti individuāli katram lietotājam.

Pumpurs atzīst, ka lietotnes izstrāde un sinhronizēšana ar pašu produktu – viedo pudeli – ir tehniski vissarežģītākā daļa.

"Tehnisko risinājumu izstrāde ir līdz šim visgrūtākais posms, jo nedaudz trūkst iepriekšējas pieredzes, taču mēs liekam lietā savas komunikācijas prasmes un konsultējamies ar speciālistiem, kuri varētu palīdzēt konkrētos jautājumos. Taču prototips ir izveidots un esam pierādījuši, ka arī grūtības mūs nebiedē."

Darbs pie produkta izstrādes noritēja komandā un organizēti – katram bija savs uzdevums, vai tie būtu tehniskie darbi (darbs pie paša gaismas ietvara prototipa), dizaina darbi (gan uzņēmuma vizuālā identitāte, gan prototipa noformējums), rokdarbi (iepakojuma šūšana, stenda izveide) vai komunikācija ar klientiem un sadarbības partneriem.

Taujāts, kādas prasmes visvairāk noderēja produkta izstrādes gaitā, Pumpurs atzina, ka tās bija iemaņas, kas apgūtas sadzīvē – darbs komandā, komunikācija, termiņu ievērošana. Ja jāmin konkrēti mācību priekšmeti, tad tā ir matemātika un fizika.

"Frosy" komandas izstrādāto prototipu varēs aplūkot 7. decembrī tirdzniecības centrā "Domina Shopping" pasākumā "Cits Bazārs" no pulksten 11 līdz pulksten 18, kur pulcēsies skolēnu mācību uzņēmumi no visas Latvijas. Pumpurs arī piebilst, ka šo ideju nevēlas atstāt tikai mācību uzņēmuma līmenī, jo produktu vēl var attīstīt. "Produktam ir potenciāls. Balstoties uz komandas motivāciju un to, cik daudz nākotnes ideju mums jau ir padomā, varam teikt – ir kur augt. Darīsim, kas mūsu spēkos, lai tas arī notiktu."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!