Pieeja ceļu satiksmes dalībnieku iesniegtajiem ziņojumiem "Waze" par ceļu satiksmes apgrūtinājumiem – apledojumu, bedrēm, nobrauktiem dzīvniekiem un citiem satiksmi traucējošiem vai apdraudošiem apstākļiem – LAU kā "Waze" partnerim bija jau iepriekš, taču tā bija tikai aktuālo ziņojumu plūsma teksta formātā bez iespējas ziņojumus ērti aplūkot, apstrādāt, arhivēt un analizēt.
Jaunā sistēma ceļu lietotājiem sniedz iespēju aktīvi ziņot "Waze" par apgrūtinājumiem uz autoceļiem, tādējādi būtiski uzlabojot ceļu apsaimniekotāju informētību un ļaujot pieņemt gan operatīvus, gan pārdomātus lēmumus labākai ceļu apsaimniekošanai. Daļu autoceļu posmus monitorē ceļu meteoroloģiskās stacijas, tāpēc, piemēram, ziemā tajos ir labi redzams apledojums, taču posmos kur kameru nav, ļoti noderīgi būs "Waze" lietotāju ziņojumi par apledojumu.
Ļoti būtiski ņemt vērā, ka, sūtot informāciju navigācijas rīkā, jānorāda konkrēts bīstamības apakštips – "šķērslis", "bedre", "sabraukts dzīvnieks", "pazudusi ceļa zīme", "plūdi" vai "ledus", jo vispārīgie bīstamības tipi – "uz ceļa", "ceļa malā" vai "laika apstākļi", zem kuriem atrodas apakštipi, datu analīzes sistēmā netiek importēti.
Kampars ar "Waze" ziņojumu datu analīzes sistēmu iepazīstinājis arī Latvijas Pašvaldību savienību, un vairākas pašvaldības par to izrādījušas interesi. Ar sistēmas palīdzību pašvaldības varētu sekot gan ceļu stāvoklim, gan arī, piemēram, nobraukto dzīvnieku koncentrācijai pašvaldības teritorijā, ļaujot pieņemt argumentētus lēmums par norobežojošu barjeru veidošanu starp ceļu un mežu.
VITK, tāpat kā daudzas citas RTU struktūrvienības, regulāri sadarbojas ar uzņēmumiem, organizācijām, palīdzot risināt dažādas problēmas, izstrādājot sistēmu uzlabojumus. Šāda sadarbība ir gan studijās, gan pētniecībā. Piemēram, patlaban izstrādes noslēguma stadijā ir VITK izveidotā GPS datu analīzes sistēma, kas ar mašīnapmācības līdzekļiem ļaus automatizēti veidot detalizētas atskaites par LAU ceļu uzturēšanas tehnikas veiktajiem darbiem. Atskaišu darba lapas iepriekš tika veidotas manuālā režīmā un ik gadu ziemas sezonā tika izveidotas līdz pat 70 000 darba lapu.