Aizgūstot piemēru no starptautiskās pieredzes, 48 stundu ilgais hakatons no 27. līdz 29. martam pulcēs 100 talantīgus, ambiciozus un apņēmīgus studentus, kuri vēlas iegūt plašākas zināšanas tehnoloģiju jomā izklaidējošā un savstarpējo sadarbību veicinošā vidē. Hakatonā jaunieši darbosies komandās, kopīgi eksperimentēs un īstenos radošas idejas, piemēram, veidojot digitālo mākslu, datorspēles, mājas lapas, aplikācijas un datu vizualizācijas.
Hakatonā var piedalīties ikvienas valsts students vecumā no 18 līdz 25 gadiem. Hakatons norisināsies angļu valodā, dalība ir bezmaksas. Pieteikšanās hakatonam atvērta līdz 15. martam, vai līdz sasniegts dalībnieku skaita limits. Nenokavē un piesakies, klikšķinot šeit!
Organizatori uzsver, ka hakatonā var piedalīties arī interesenti bez programmēšanas priekšzināšanām, jo projekta mērķis ir dot iespēju jauniešiem apgūt programmēšanas pamatus pasākuma laikā. Hakatona laikā norisināsies programmēšanas darbnīcas iesācējiem, tādās jomās kā radošā programmēšana, dizaina domāšana, ievads "Github", HTML/CSS pamati un ievads serveru darbībā. Darbnīcas būs piemērotas iesācējiem, dalībnieki varēs apmeklēt tās darbnīcas, kuras vēlas, atbilstoši savam zināšanu līmenim.
Studentu hakatoni, piemēram, "Major League Hacking" formāts, pasaulē ir plaša kustība, kas arvien vairāk attīstās un dod iespēju visu nozaru studentiem gūt pamatzināšanas STEM. Līdz šim kustība nebija nonākusi līdz mūsu reģionam, un ir pienācis laiks to mainīt un aicināt studentus ne tikai no Latvijas, bet arī no citām Eiropas valstīm," uzsver programmētāja un hakatona vadītāja Līna Marta Sarma.
Hakatonu organizē jaunuzņēmumu vides organizāciju pārstāvji. Hakatona partneri ir nevalstiskās organizācijas "TechChill", "TechHub Riga", Latvijas Jaunuzņēmumu asociācija, "Riga TechGirls", Visas Iespējas, "GameDev", LU Studentu pašpārvalde un citi.
Dalībnieki varēs attīstīt projektus tādās jomās kā radošā programmēšana, atvērtā pirmkoda programmatūra, domēna nosaukuma lietošana un datu vizualizācija, vai arī strādāt pie sava individuālā projekta un radīt pilnīgi jaunas idejas ārpus iepriekš minētajām vertikālēm. Izcilākie un radošākie projekti saņems balvas no projekta atbalstītājiem.
Darbnīcas vadīs jaunieši ar pieredzi programmēšanā un uzņēmējdarbībā, to vidū ir tādi mentori kā Jānis Veģis, jaunuzņēmuma "Finch" dibinātājs, Austris Cīrulnieks, biotehnoloģiju jaunuzņēmuma "Alta Flora" programmatūras inženieris, Aiva Staņēviča, Latvijas Universitātes senatore, Elvis Strazdiņš, uzņēmuma "GameDev" valdes loceklis un "'Sonarworks" inženieris, un citi.