Campus  - 609
Foto: EPA/Scanpix/LETA
Par sarūgtinājumu tiem, kas dažādos veidos cenšas argumentēt, ka elektrodzinēju spēkrati patiesībā klimata kontekstā ir daudz kaitīgāki par iekšdedzes dzinēju automobiļiem, dati kārtējo reizi rāda pretēju ainu. Nupat akadēmiskajā žurnāla "Nature" ilgtspējai veltītajā izdevumā "Sustainability" publicētā vērienīgā pētījumā secināts, ka elektrodzinēju automašīnas pat vissliktākajā ieviešanas scenārijā būs dabai draudzīgāks risinājums.

Globālā mērogā, meklējot risinājumus, kā samazināt oglekļa dioksīda emisijas un ja ne apturēt, tad palēnināt klimata pārmaiņas, pamatīgas izmaiņas piedzīvo arī autoindustrija. Ja pirms kādiem desmit gadiem elektrodzinēju automobiļi šķita vien tāda eksotika, šobrīd teju visi lielākie autobūves uzņēmumi nākotni saista ar elektrodzinēju spēkratiem.

Pagaidām elektrodzinēju automašīnas nenoliedzami maksā daudz dārgāk (runa ir par iegādes, ne ekspluatācijas izmaksām), taču nākotnē, piedāvājumam elektroautomašīnu tirgū kļūstot arvien plašākam un ražošanas tehnoloģijām arvien efektīvākām, cenai jāsarūk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!