Šajā gadījumā 3D traumu simulators ļāva apgūt pacienta novērtēšanas un palīdzības algoritmu sprādziena izraisītas traumas gadījumā, piemēram, veicot cietušā primāro apskati, ievācot saslimšanas vēsturi, izvēloties nepieciešamos izmeklējumus un lemjot par tālāko pacienta ārstēšanas taktiku.
Studentiem bija iespēja mācīties, kā visefektīvāk atpazīt traumu radītos bojājumus un tos novērst pareizajā secībā, piemēram, nodrošināt elpošanu, apturēt asiņošanu, aizvietot asins produktus, veikt traumēto kaulu fiksēšanu u.c.
"Simulāciju tehnoloģijām veselības aprūpes jomā ir neatsverama loma. Tās studentiem dod iespēju apgūtās zināšanas pielietot un nostiprināt praksē. Tehnoloģijas ļauj trenēties neierobežotu reižu skaitu un saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti par apgūtajām iemaņām vai pieļautajām kļūdām, neapdraudot pacientu," norāda RSU Medicīnas izglītības tehnoloģiju centra direktore Ieva Šlēziņa. "Mācību procesu esam papildinājuši ar virtuālās realitātes un datorsimulācijas iespējām. Tās ļauj studiju procesu padarīt interaktīvāku arī apstākļos, kad kontakts klātienē ir ierobežots un jānodrošina attālināta piekļuve apmācībai."
Simulācijas priekšrocība ir tās eksperimentālais raksturs. Ir pierādīts, ka eksperimentējot pieaugušie cilvēki iemācās labāk, turklāt virtuālās realitātes vide ļauj attīstīt topošo speciālistu lēmumu pieņemšanas prasmes.
Apmācības notika RSU Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrā sadarbībā ar RSU Militārās medicīnas pētījumu un studiju centru un uzņēmumu "Exonicus". Mācības ir balstītas ASV pieredzē – "American College of Surgeons" izstrādātajā metodoloģijā "Advanced Trauma Life Support" jeb ATLS. Apmācības turpināsies arī septembra beigās.