Attālinātās mācības
Foto: LETA

Lai palīdzētu skolotājiem veiksmīgāk organizēt mācību darbu attālināti, studentu komanda izveidojusi platformu "O! Izglītība", kur iespējams ātri atrast un apgūt digitālos rīkus tiešsaistes komunikācijai, interaktīvu prezentāciju un attālinātu mājasdarbu veidošanai, kā arī klases saliedēšanai un grupu darbiem. Uzklausot skolotāju ieteikumus, turpinās platformas pilnveide.

Attālinātās mācības ir izaicinājums gan skolēniem, gan pedagogiem, ik dienu pārbaudot digitālās prasmes un spēju saglabāt kontaktu, arī netiekoties klātienē, norāda Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes absolvents Matīss Zemturis, kurš kopā ar domubiedriem no RTU un citām augstskolām izveidojis platformu "O! Izglītība".

Platformā iespējams atrast informāciju par mācību priekšmetam, nodarbības veidam un prasmju līmenim piemērotāko digitālo rīku. Platformas saturu un funkcijas iecerēts vēl papildināt, lai tā sniegtu maksimāli lielu pievienoto vērtību, piemēram, plānots piedāvāt izglītojošus un skaidrojošus video latviešu valodā. Šobrīd tiek veikta skolotāju aptauja, lai izvēlētos lietotājiem nepieciešamākos papildinājumus.

Digitāli rīki palīdz mācību stundas padarīt interaktīvākas, vairot skolēnu iesaisti, automatizēt atbilžu iesniegšanu vai kļūdu labošanu, ļaujot skolotājiem vairāk uzmanības veltīt skolēnu personības izaugsmei, pauž Zemturis.

Ideja veidot platformu dzima triecienprogrammā "CrisisLab", komandai atsaucoties Izglītības un zinātnes ministrijas izaicinājumam rast risinājumu, kā izglītot skolotājus digitālo rīku lietošanā. "CrisisLab" pavasarī izveidoja RTU, Latvijas Universitāte, Latvijas Jūras akadēmija, Liepājas Universitāte un Ventspils Augstskola, lai kopējiem spēkiem cīnītos ar Covid-19 krīzes sekām un piedāvātu risinājumus pašvaldību un valsts sektora, industriju, nevalstisko organizāciju identificētām problēmsituācijām, kas radušās vai var rasties globālās pandēmijas, ārkārtas stāvokļa un pārvietošanās, pulcēšanās un sociālās distancēšanās ierobežojumu dēļ.

"CrisisLab" laikā komanda veica plašu skolotāju aptauju, kurā piedalījās ap 700 mācībspēku no dažādām Latvijas skolām. "Aptauja liecināja, ka vairāk nekā 60% skolotāju mācību iestādēs strādā ilgāk par 20 gadiem, un, lai gan viņi ir ieinteresēti apgūt jaunas tehnoloģijas, viņiem trūkst informācijas, ko un kā mācīties. Pats galvenais – viņiem trūkst laika," stāsta Zemturis. Tādēļ komanda piedāvāja veidot platformu, kurā uzskatāmā veidā būtu apkopota informācija par dažādiem digitāliem rīkiem, piedāvājot tos arī izmēģināt un lietot ikdienā, tā paaugstinot savu kompetenci un mācību satura kvalitāti. Komanda triecienprogrammā saņēma balvu par risinājumu ar augstāko komercializācijas un ieviešanas potenciālu.

Platformas izveide sākās pēc "CrisisLab" noslēguma, arī komandas sastāvā ir izmaiņas. Platformu "O! Izglītība" veido Zemturis, RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes students Oskars Kārlis Klaumanis, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente Marta Muižniece un RTU Rīgas Biznesa skolas absolvente Anna Žanete Freimane.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!