Tatjana Koķe
Foto: Publicitātes foto
Pēdējais gads ir viesis daudz izmaiņu dažādās dzīves sfērās, tostarp studiju procesā. Lai noskaidrotu, kādas pārmaiņas notikušas augstākajā izglītībā Latvijā kopš pandēmijas sākuma, kā augstskolām vedies ar studiju satura un formāta modernizēšanu un kā varētu izskatīties studijas ērā pēc Covid-19, Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Absolventu asociācija aicināja uz sarunu RSU studiju prorektori profesori Tatjanu Koķi, kura visu mūžu strādājusi izglītības jomā ne tikai Latvijas, bet arī Eiropas līmenī.

Digitālāki un patstāvīgāki


"Lielais pārsteigums nāca negaidīti, taču bija skaidrs, ka izglītību pārtraukt nedrīkst. Cilvēks var mācīties visa mūža garumā, bet tāda izdevība jādod brīdī, kad cilvēki ir atvēlējuši tam laiku," saka profesore, kura RSU studiju prorektores amatā ir jau no 2013. gada. Viņa atzīmē, ka augstskola šim pēkšņajam solim bija visai gatava: "Kopš 2014. gada mēs ļoti intensīvi virzījāmies uz lekciju video ierakstu gan tādēļ, ka mums ir daudz ārvalstu studentu, gan tādēļ, ka lielais skaits veselības aprūpes studentu ikdienā nereti strādā ārstniecības iestādēs un ne vienmēr var tikt uz lekcijām. Mēs meklējām iespējas padarīt mācību materiālu pieejamāku, bet tajā pašā laikā neiedzenot viņus konkrētā laika rāmī, tāpēc tika iegādāta programma "Panopto", kura iepatikās docētājiem, un notika aktīva lekciju video ierakstīšana."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!