Simulētās slimnīcas galvenais uzdevums ir klīnisko prasmju attīstība drošā vidē. Kā uzsver MITC direktore Ieva Šlēziņa, augstskolā īstenotā simulācijā balstītā izglītība ir vērsta uz pacientu drošību un veselības aprūpes kvalitāti. Topošie ārsti un māsas izglītojas četros secīgos posmos: teorētiskās lekcijās, praktiskās nodarbībās, tāda veida prakse kā simulētā slimnīca un tikai tad darbs ar pacientiem reālā vidē.
"Simulētajā slimnīcā "strādā" trešā studiju gada studenti. Līdz šim viņi apguvuši daudz no teorijas, kā arī atsevišķas klīniskās prasmes, piemēram, intravenozu medikamentu ievadīšanu, defibrilatora izmantošanu vai urīnpūšļa kateterizāciju. Taču viņi to nav praktizējuši kopumā, kā tas būs reālajā dzīvē. Ja salīdzinām ar ko ikdienišķu, tad tas ir kā ar salātu gatavošanu – līdz darbam simulētajā slimnīcā studenti ir iepazinušies ar recepti un katrs savā nodabā pamēģinājuši sagriezt vienu sastāvdaļu. Nu sākas kopdarbs, kam jānoved pie rezultāta," stāsta Madara Blumberga. Būdama ne vien MITC simulācijā balstītas izglītības attīstības vadītāja, bet arī Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas aprūpes māsa, Madara radusi lietas skaidrot vienkārši.