Viltīgs triks? Pētījumā izskaidro, kāpēc veikalos apelsīnus mēdz likt oranžos tīkliņos
Foto: Shutterstock

Pasaule mums apkārt ir brīnumaina vieta. Dinamiska, sarežģīta, sīkām niansēm bagāta. Tikpat brīnumaina ir cilvēka maņu un prāta kombinācija, kas nodrošina uztveres procesus un ļauj mums izzināt un saprast šo pasauli. Taču ne vienmēr uztvere ir nekļūdīga. Ja tai ik dienu jātiek galā ar neskaitāmu gūzmu dažādu stimulu, reizēm tiek izvēlēti "īsceļi", kas var būt arī kļūdaini. Un šīs kļūdas var ekspluatēt. Vai zināji, kāpēc apelsīnus veikalos bieži liek tieši sarkanos tīkliņos? Psiholoģijas profesors Karls Gēgenfurtners tev paskaidros!

Profesors izdevumā "i-Perception" publicētajā rakstā min piemēru no savas dzīves: "Es katru sestdienu pērku apelsīnus sulai vietējā tirdziņā no augļu pārdevējas Helgas. Kādā no reizēm viņai nebija neviena labi nogatavojušās, sulīga apelsīna, ko pārdot. Vēlāk piestāju lielveikalā, un tur stendos šķietami bija vesels lērums lieliski nogatavojušos apelsīnu. Skaidrs, es tos nopirku, turklāt iepakotus nešanai ērtā, oranžā tīkliņā."

Liela bijusi Gēgenfurtnera vilšanās, kad mājās šķietami gatavie un oranžie apelsīni, izņemti no tīkliņa, izskatījās drīzāk blāvi zaļgani. Nepavisam ne gatavi un sulas spiešanai piemēroti. Gēgenfurtners rakstā pievienoja arī fotogrāfiju ar savas vilšanās cēloni.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!