Automašīnas ziemā
Foto: LETA
Covid-19 pandēmijas laikā noteiktie ierobežojumi paredz, ka personas no divām vai vairāk atsevišķām mājsaimniecībām vienā automašīnā atrasties nedrīkst – tā tiek uzskatīta kā pulcēšanās, par ko paredzēts sods. Taču ir arī izņēmumi, piemēram, došanās uz darbavietu vai no tās, kā arī darba pienākumu pildīšana, kas saistīta ar atrašanos vienā automašīnā. Kā samazināt riskus, ja darba dēļ nākas pavadīt laiku transporta līdzeklī ar kādu, kas nav no tavas mājsaimniecības – to lūkoja noskaidrot Brauna Universitātes un Masačūsetsas Universitātes pētnieki.

"Divu mājsaimniecību atrašanās vienā automašīnā tiks tulkota kā pulcēšanās, un par to ir paredzēta atbildība līdz pat 2000 eiro," pirms dažām dienām telekanāla "Rīga TV24" raidījumā "Uz līnijas" klāstīja Valsts policijas priekšnieks Armands Ruks, un piebilda, ka ir arī izņēmumi – tas netiks uzskatīts par pārkāpumu, ja šāda kolektīvā pārvietošanās ir saistīta ar darba pienākumu pildīšanu, kas ietver gan došanos uz darba vietu, gan došanos no tās, gan darba vai dienesta pildīšanu.

Kaut privātajā transportā nav tik daudz cilvēku no dažādām mājsaimniecībām kā sabiedriskajā, tā aizvien ir neliela un slēgta telpa. Ja kāds no automašīnā esošajiem ir inficēts, pilieni vai aerosols ar vīrusa daļiņām var visai strauji uzkrāties salonā. Sejas aizsargmasku valkāšana ir viens no vairākiem drošības pasākumiem, kas riskus palīdz samazināt, taču arī maskas pašas par sevi nav pilnīgas drošības garants – zināms daudzums daļiņu tomēr nonāks apkārtējā vidē. Ārā, svaigā gaisā, tas nesagādā tik lielas problēmas, taču slēgtā telpā situācija ir pavisam cita: "Kad tu esi ierobežotā telpā, kāda ir arī mašīnas salons, ja daļiņas netiek izvadītas no salona, tās uzkrājas, ar laiku koncentrācija pieaug," izdevumam "Business Insider" skaidro Masačūsetsas Universitātes fiziķis Vargizs Mathais.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!