Foto: DELFI
Aizvien vairāk un vairāk rādās, ka transporta nākotne būs elektriska. Taču, kamēr uz ceļiem aizvien dominē ar fosilo degvielu darbināmi spēkrati un elektriskie auto vismaz Latvijā vēl ir visnotaļ luksusa segments, daļa joprojām ir visai atturīgi noskaņoti. Tostarp aizvien populāri ir dažādi pieņēmumi par elektroauto veiktspēju un arī tā saucamo ekoloģisko "pēdu". Vai elektroauto aizvien jēdzīgi izmantot tikai pilsētās? Vai to ražošana un ekspluatācija patiesībā videi kaitē vairāk nekā iekšdedzes dzinēju auto? Kas no šiem pieņēmumiem ir zinātniski un ar datiem pamatots, bet kas – muļķības, podkāstā "Zinātne vai muļķības" skaidro Latvijas Lauksaimniecības universitātes pētnieks un elektroauto jomas zinātājs Aivars Rubenis.

Aivars Rubenis šobrīd strādā projektā "Sabiedriskā elektrotransporta salona ilgtspējīga apsildes risinājuma izstrāde", bet kopumā ar pētījumiem par to, kā uzlabot elektrodzinēju automašīnas un ar tām saistītās tehnoloģijas, nodarbojas jau astoņus gadus. Starp citu, par elektrodzinēju spēkratiem pavisam noteikti ko jaunu uzzināt varēsi arī Zinātnieku naktī, kas šogad notiks piektdien, 30. aprīlī, no pulksten 18 līdz pulksten 23. Aizraujošām lekcijām un paraugdemonstrējumiem varēs sekot līdzi attālināti – dodies uz speciāli šim notikumam izveidoto vietni "Eiropas Zinātnieku nakts 2021"! Bet nu pie lietas!

Domās braucam vairāk nekā praksē

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!