Dati, protams, tika vākti, spēles lietotājus par to informējot un ar viņu piekrišanu. Sākotnēji šis projekts tika radīts sadarbībā ar Austrumanglijas Universitāti un Apvienotajā Karalistē bāzēto organizāciju "Alzheimer's Research UK". Spēles nolūks bija palīdzēt konstatēt demences pazīmes. Šī un cita neirodeģeneratīvas slimības var tostarp ietekmēt pacienta spēju orientēties laikā un telpā.
Tieši šīs prasmes bija būtiskas "Sea Hero Quest" spēlētājiem – spēles mehānika ir vienkārša. Tu esi kuģa kapteinis, kuram sākotnēji ir pieejama karte iegaumēšanai un navigācijai. Taču pēc tam jāpaļaujas vien uz savu atmiņu un orientēšanās iemaņām, lai izpildītu uzdevumus. Tie pārsvarā iekļāva aizkuģošanu līdz kādai noteiktai vietai un, pēc tam, piemēram, pēc atmiņas jāaizšauj signālraķete pareizā virzienā, lai tā sasniegtu boju, kurai iepriekš pakuģots garām. Vai, piemēram, caur aisbergu labirintie jāaizkuģo līdz vietai, kur mīt kāds no (parasti visai muļķīga un draudzīga paskata) jūras briesmoņiem un tas jānofotografē.