Karte
Mobilā spēle "Sea Hero Quest" lietotājiem vairs nav pieejama. Taču bija brīdis, kad to pamēģināja ap četriem miljoniem lietotāju. Un apmēram 400 tūkstoši aizrāvās gana ilgi, lai nodrošinātu veselu pārbagātību ar datiem, ko neirozinātniekiem pētīt turpmākos gadus. Jo šī spēle patiesībā bija daļa no zinātniska eksperimenta, lai izzinātu, kā mūsu spēju orientēties vidē ietekmē tādi faktori kā vecums, dzimums, vieta, kurā esam uzauguši un pat tādas nianses kā ielu izkārtojums mītnes pilsētās vai tas, cik ilgu laiku atvēlam miegam.

Dati, protams, tika vākti, spēles lietotājus par to informējot un ar viņu piekrišanu. Sākotnēji šis projekts tika radīts sadarbībā ar Austrumanglijas Universitāti un Apvienotajā Karalistē bāzēto organizāciju "Alzheimer's Research UK". Spēles nolūks bija palīdzēt konstatēt demences pazīmes. Šī un cita neirodeģeneratīvas slimības var tostarp ietekmēt pacienta spēju orientēties laikā un telpā.

Tieši šīs prasmes bija būtiskas "Sea Hero Quest" spēlētājiem – spēles mehānika ir vienkārša. Tu esi kuģa kapteinis, kuram sākotnēji ir pieejama karte iegaumēšanai un navigācijai. Taču pēc tam jāpaļaujas vien uz savu atmiņu un orientēšanās iemaņām, lai izpildītu uzdevumus. Tie pārsvarā iekļāva aizkuģošanu līdz kādai noteiktai vietai un, pēc tam, piemēram, pēc atmiņas jāaizšauj signālraķete pareizā virzienā, lai tā sasniegtu boju, kurai iepriekš pakuģots garām. Vai, piemēram, caur aisbergu labirintie jāaizkuģo līdz vietai, kur mīt kāds no (parasti visai muļķīga un draudzīga paskata) jūras briesmoņiem un tas jānofotografē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!