Ja viss noritēs veiksmīgi, tas būs pirmais kontrolētais rotoru lidaparāta lidojums uz citas pasaules – strauji tuvojas vēsturiskais brīdis, kad pacelties gaisā uz Marsa mēģinās rovera "Perseverance" līdzi atvestais drons "Ingenuity", kurš pašlaik gan vēl atpūšas un krāj spēkus drošā vietā – rovera "pavēderē". NASA, gatavojoties lielajam notikumam, soli pa solim izklāstījusi, kā viss noritēs. Lidojums gaidāms ne ātrāk par 8. aprīli.
Pretēji ar zinātniskajiem instrumentiem dāsni aprīkotajam "Perseverance", drona "Ingenuity" uzdevums nav veikt kādus ilgstošus novērojumus vai ievākt zinātniski vērtīgus datus. Tam ir tikai viena misija – pacelties gaisā un pierādīt, ka uz Marsa ar šādu tehnoloģiju tas ir iespējams. Kaut uz Marsa gravitācija ir vien ap 38% no tās, ko jūtam uz Zemes, uzdevums pacelties gaisā ar rotoru lidaparātu aizvien nav nekāds vienkāršais, jo uz Marsa arī atmosfēra ir daudz, daudz mazāk blīva – vien nepilns 1% no Zemes atmosfēras blīvuma jūras līmenī.
Tāpat būtisks ir jautājums par drona bateriju uzlādi – Marsa virsmu dienas laikā sasniedz uz pusi mazāka Saules enerģija, ja salīdzina ar Zemi. Vērā ņemama daļa elektroenerģijas turklāt jātērē, lai saltajās Marsa naktīs, kad temperatūra var nokrist arī zem -100 grādu atzīmes pēc Celsija, apsildītu elektroniskos komponentus – tie šādā salā var saplaisāt, tikt bojāti. Visas šīs sistēmas iepriekš ir atkal un atkal izmēģinātas un pārbaudītas vakuuma kamerās NASA Reaktīvās kustības laboratorijā Dienvidkalifornijā, taču īstais pārbaudījums, protams, tikai priekšā.