Pēc aprīlī notikušā pasaulē lielākās raķetes pirmā lidojuma, kas ilga vien četras minūtes un beidzās gan ar pamatīgu blīkšķi gaisā, gan milzīgu krāteri tur, kur reiz bija starta platforma, daudziem bija jautājumi, vai "SpaceX" gigants tiešām būs gatavs cilvēku vešanai uz Marsu jau tuvākajā desmitgadē, kā to atkal un atkal solījis Īlons Masks? Līdz otrajam startam bija jāpaiet pusgadam, kamēr atbildīgās iestādes izvērtē, cik droši ir ļaut 120 metrus augstajai raķetei doties kosmosā no vietas, kur visapkārt ir aizsargājamas dabas teritorijas.
Aprīlī veikto izmēģinājumu par spīti tam, ka drīz vien "atteica" vairāki dzinēji, kā arī neizdevās atdalīt augšējo pakāpi no starta pakāpes, kā rezultātā raķete gaisā bija jāuzspridzina, "SpaceX" dēvēja par izdevušos. Tiesa gan, drīz vairāki eksperti norādīja, ka starts varēja būt daudz labāk sagatavots. Galvenokārt runa bija tieši par starta platformu un tās dzesēšanas sistēmām, kas acīmredzami neizturēja 33 jaudīgo "Raptor" dzinēju spļautās liesmas. Rezultātā pa gaisu gāja betona gabali un putekļi, sabojājot ne tikai starta platformu, bet arī tuvumā esošo infrastruktūru un, visticamāk, ar atlūzām tika bojāti arī raķetes dzinēji.
Daži uzskatīja, ka Īlons Masks šo starta datumu, 20. aprīli, nebija izvēlējies nejauši. Proti, tā bijusi kārtējā miljardierim raksturīgās, savdabīgās humora izjūtas izpausme – apspēlēts datums 4/20 (amerikāņi mēnesi raksta pirms dienas). Skaitlim 420 ir zīmīga loma kanabisa patērētāju kultūrā.
Lai kā arī būtu, "Starship" nu ir gatavs otrajam mēģinājumam. Inženieri ir izdarījuši secinājumus un veikuši nepieciešamos labojumus gan pašai raķetei, gan starta platformai, kas nostiprināta ar masīvu tērauda plāksni un spēcīgu ūdens dzesēšanas sistēmu. Viens no galvenajiem iemesliem ilgajai izvērtēšanai bija vides aizstāvju pretenzijas. Ap "Starbase" bāzi atrodas aizsargājamas dabas teritorijas, un pēc visai destruktīvā starta aprīlī dabas draugi maijā iesūdzēja tiesā ASV Federālo aviācijas aģentūru (FAA), apvainojot to nespējā izkontrolēt federālo dabas aizsardzības likumu ievērošanu.
FAA raķetes "Starship" izvērtējumu pabeidza septembrī, uzdodot "SpaceX" veikt 63 labojumus tehnoloģijās un starta procedūrās. "SpaceX" bija gatava startam 31. oktobrī, taču zaļā gaisma vēl netika dota, jo FAA vēl veica ietekmes uz vidi izvērtējumu, konsultējoties ar atbildīgajām valsts iestādēm. Šis process noslēdzās 14. novembrī, un nu kompānija paziņojusi, ka pirmais mēģinājums gaidāms 17. novembrī laika posmā no pulksten 15 līdz 17 pēc Latvijas laika. Ja šajā datumā lidojums nenotiks sliktu laikapstākļu vai citu iemeslu dēļ, atkārtoti mēģinājumi gaidāmi turpmākajās dienās – gan, 18., gan 19. un 20. novembrī.
Lidojuma plāns ir līdzīgs tam, kāds tas bija aprīlī. Augšējā pakāpe – "Zvaigžņu kuģis" jeb "Starship" – veiks vienu nepilnu riņķi ap Zemi un iegāzīsies okeānā. Šoreiz vēl netiks izmēģināta augšējās pakāpes vertikālā nosēdināšana. Uz spēles likts diezgan daudz. Gan izmaksu, gan nākotnes plānu ziņā. Ar "Starship" savas ieceres cieši sasaistījusi arī NASA – plānots, ka tieši ar šo kuģi uz Mēness pēc vairāk nekā 50 gadiem atkal nosēdīsies cilvēki "Artemis III" misijas laikā. Ja tūlīt gaidāmais starts atkal būs neveiksmīgs, tad sarūk izredzes iekļauties plānotajā grafikā un nogādāt cilvēkus uz Mēness līdz 2025. gada beigām.