Biļete uz Berlīni zirga cenā. Kā latvieši ar vilcienu ceļoja uz Vakareiropu
Foto: Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja krājums

Iedomājieties – jūs Rīgas stacijā agrā rītā iekāpjat ērtā vilcienā ar guļamvagoniem un restorānvagonu, pēc komfortablā brauciena jau vakarā esat Berlīnē, bet vēl pēc vienas nakts – Parīzē. Šobrīd šāds ceļojums ir nerealizējams sapnis, savukārt pirms 100 gadiem Latvijas iedzīvotāji ik dienu ar "Ziemeļu ekspresi" varēja nokļūt Rietumeiropā jeb, kā toreiz teica, Vakareiropā.

Latvijas teritorija un Rietumeiropa ar dzelzceļu tika savienotas jau 19. gadsimta beigās. 1896. gadā starptautiskā akciju sabiedrība "Compagnie Internationale des Wagons-Lits" (CIWL) uzsāka ekspresvilciena "Nord Express" kustību maršrutā Parīze–Berlīne–Kēnigsberga–Daugavpils–Pēterburga ar īpašu Rīgas vagonu, ko atkabināja Daugavpils stacijā. Vilciens kursēja divas reizes nedēļā ar pārsēšanos Virbales (tagad Kibartu stacija Lietuvā) stacijā uz Vācijas un Krievijas impērijas robežas, viss brauciens no Parīzes līdz Pēterburgai ilga 52 stundas.

1. pasaules kara laikā, protams, dzelzceļa satiksme ar Eiropu pārtrūka, bet pēc Latvijas neatkarības izcīnīšanas jaundibinātā valsts steidzās atkal iekļauties Eiropas dzelzceļa tīklā

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!