Kas tuvākajā nākotnē brauks ar elektroauto, bet kas ar ūdeņraža mašīnām? Ar ūdeņradi darbināms trolejbuss Rīgā jau kursē, savukārt no iekšdedzes dzinējiem autorūpnīcas nolēmušas atteikties sākot pat no 2025. gada. Kādas izmaiņas sagaidāmas un jāveic transporta sektorā, lai samazinātu emisijas un uzlabotu gaisa kvalitāti – par to šajā "Izziņas impulsa" epizodē.

Domājot, ar kādiem auto pārvietosimies pavisam pārredzamā nākotnē, kā pirmo vienmēr minam elektroauto. Patiesībā ar elektrību darbināmās automašīnas jau ir mūsu tagadne, tikai ceram, ka tās par savām sauks arvien vairāk un vairāk autovadītāju. Kā nākamais rindā uz nākotnes spēkrata troni ir ar ūdeņradi darbināmais auto.

"Būtībā ūdeņraža braucamlīdzeklis ir tas pats elektromobilis. Tā atšķirība ir, ka ar ūdeņradi tiek uzkrāta enerģija. Ar to var pārvietoties tālāk. Ir vēl daži bonusi, piemēram, ziemā mēs nezaudējam enerģiju, lai sildītu auto ar elektrību, jo degšūna, sadalot ūdeņradi, ražo arī siltumu, ūdeni. Tad daļa no tā siltuma var tik izmantota, piemēram, salona apsildei," skaidro Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta pētnieks Pēteris Lesničenoks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!