"Reizēm vēlamies ātras atbildes, bet nav laika "lipināt kopā" visu vajadzīgo informāciju. Meklētājs ar "AI Overviews" funkciju šo darbu izdarīs tavā vietā!" maija vidū solīja "Google", paziņojot par jaunās funkcijas ieviešanu miljoniem lietotāju ASV. Ilgi nebija jāgaida līdz nepatikšanām – cilvēki sociālajos medijos dalījās ar piemēriem, kur mākslīgā intelekta iespējotais meklētājs, šķiet, sajucis prātā. Protams, ja vien tam vispār būtu prāts. Kas notiek? Kāpēc tehnoloģiju giganta gadu izmēģinātais rīks kļuvis par apsmiekla objektu?
Pagaidām šī funkcija plašā mērogā pieejams tikai ASV, bet "Google" sola drīzu ieviešanu arī citās valstīs. Jauno tehnoloģiju entuziasti gan jau kopš 2023. gada maija varēja lietot beta jeb izmēģinājuma versiju. Kā raksta tehnoloģiju vietne "The Verge", "Google" vadītājs Sundars Pičajs izteicies, ka šajā izmēģinājuma periodā rīks sagatavojis vairāk nekā miljardu atbilžu uz lietotāju jautājumiem. Vienlaikus gada laikā "Google" "AI Overviews" darbību esot optimizējusi, par 80% samazinot tā ekspluatācijas izmaksas, kā arī uzlabojot precizitāti, pirms piedāvāt to plašākam lietotāju lokam. Nu izskatās, ka varbūt šis solis sperts pārāk ātri un tirgū laists "pusizcepts" pakalpojums.
"Microsoft" meklētājs "Bing" ar mākslīgā intelekta (MI) ieviešanu meklētājā pasteidzās pirms "Google". Tiek ziņots, ka arī sabiedrībā visplašāk pazīstamā MI lielā valodas modeļa "GPT" radītāji "OpenAI" strādā pie sava tīmekļa meklētāja. Neapšaubāmi, "Google" izjūt konkurentu spiedienu, bet spiediens ir tas, kas noved pie haosa un negatavu produktu laišanas tirgū, raksta "The Verge".
Ar ko tad "Google AI Overview" tā izcēlās? Nu, piemēram, kāds lietotājs uzjautrinājās un pajautāja meklētājam, cik akmeņus viņam būtu jāapēd. "AI Overview" ieteica, ka "Kalifornijas Universitātes Bērklijā ģeologi iesaka cilvēkam apēst vismaz vienu nelielu akmeni ik dienu. Akmeņi ir svarīgs minerālvielu un vitamīnu avots."
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv