Autobusi autoostā
Foto: LETA
Lai uzlabotu sabiedriskā transporta pasažieru ērtības, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes (DITF) studenti izstrādājuši sistēmas prototipu, kas prognozē autobusu ierašanās laiku pieturvietās, ņemot vērā reālā laika autobusu kustības datus. Risinājums tapis sadarbībā ar AS "CATA", un tiek apsvērta mobilās lietotnes attīstīšana, nodrošinot tās darbību visos uzņēmuma apkalpotajos maršrutos. Studentu risinājumu atzinīgi novērtē arī VSIA "Autotransporta direkcija".

"Sastrēgumi, ceļa remonti, negadījumi uz ceļiem un slikti laikapstākļi – tie ir tikai daži no iemesliem, kas kavē, bet retos gadījumos arī pavisam aptur sabiedriskā transporta kustību. Vairumā gadījumu mēs šos kavējumus ietekmēt nevaram, taču, domājot par pasažieru ērtībām un uzņēmuma attīstību, jau sen bijām apsvēruši risinājumu, lai pasažierus par tiem informētu savlaicīgi," skaidro AS "CATA" pasažieru pārvadājumu dienesta vadītājs Lotārs Dravants.

Ierašanās laika prognozēšanai nepieciešamos algoritmus un mašīnmācības modeļus savā bakalaura darbā izstrādāja DITF akadēmiskās bakalaura studiju programmas "Informācijas tehnoloģija" absolvents Vsevolods Guļajevs Vadības informācijas tehnoloģijas katedras (VITK) asociētā profesora Jāņa Kampara vadībā, bet atbilstoša mobilā lietotne tika radīta studiju kursā "Datu integrācijas un mākoņdatošanas seminārs". Sistēma saņem reālā laika datus no "CATA" autobusiem un ar uz vēsturiskajiem datiem apmācītu mašīnmācības modeli nodrošina pienākšanas laika prognožu pieejamību mobilajā lietotnē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!