Olimpiāde norisinājās tiešsaistē no 2. līdz 6. septembrim, un Latviju tajā pārstāvēja četri jaunie informācijas tehnoloģiju talanti. Kopumā programmētāju sacensībās piedalījās 92 skolēni no 27 valstīm.
Lai arī šī gada olimpiāde bija tehniski sarežģītāka nekā citus gadus, pirmo reizi vēsturē skolēns no Latvijas spējis izcīnīt zelta medaļu. Druvas vidusskolas 9. klases skolēns Ansis Gustavs Andersons Eiropas jauniešu informātikas olimpiādē ieguva septīto labāko rezultātu un savu pirmo zelta medaļu. Vēl pagājušajā gadā Andersons šajā olimpiādē izcīnīja bronzas medaļu.
"Eiropas jauniešu informātikas olimpiādes uzdevumi man patika, un tie bija labi izveidoti, tomēr tie bija gana grūti un nācās pamatīgi iedziļināties, līdz izdevās tos atrisināt. Nebiju gaidījis, ka olimpiādē man izdosies izcīnīt zelta medaļu, vairāk cerēju uz sudrabu. Olimpiādei šogad gatavojos, vienkārši pildot dažādus uzdevumus internetā," par savu dalību sacensībās stāsta zelta medaļas ieguvējs Andersons.
Latviju olimpiādē pārstāvēja arī Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas 9. klases skolēns Gustavs Ģēģeris, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas 9. klases skolēns Adriāns Piliksers un Valmieras Valsts ģimnāzijas 9. klases skolēns Raivis Atteka. Latvijas komanda abas sacensību dienas pulcējās "Pirmajā programmēšanas skolā", kur jauniešus atbalstīja komandas vadītāji – skolotāji Raivis Ieviņš un Normunds Svētiņš.
"Jau pirmajā sacensību dienā Ansis iekļuva olimpiādes līderu grupā, tomēr 11. vieta medaļu vēl negarantēja – otrajā dienā bija jāiegūst vēl augstāka pozīcija. Neskatoties uz dažādiem sarežģījumiem, Ansim tas izdevās. Olimpiāde kopumā šogad bija tehniski sarežģītāka gan skolēniem, gan komandu vadītājiem. Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, starp abām sacensību dienām nebija brīvas dienas, lai atpūstos un atjaunotu spēkus. Pie tam daži skolēni sacensību dienā no rīta pat apmeklēja mācības skolā," stāsta "Pirmās programmēšanas skolas" dibinātājs un Latvijas komandas vadītājs Raivis Ieviņš.
Šī gada olimpiāde norisinājās stingri pārraudzītā tiešsaistes režīmā. Skolēnu datora ekrānos notiekošais sacensību laikā tika ierakstīts, kā arī dalībnieku telpā tika izvietotas divas videokameras, kas ierakstīja notiekošo četru stundu garumā, kamēr skolēni pildīja olimpiādes uzdevumus. Katrā no sacensību dienām dalībniekiem bija jātiek galā ar trīs dažādiem uzdevumiem, izmantojot "C++" vai "Java" programmēšanas valodas.
Sākotnēji tika plānots, ka Eiropas jauniešu informātikas olimpiāde norisināsies Gruzijas galvaspilsētā Tbilisi, taču pandēmijas ierobežojumu dēļ tā tika pārcelta uz norisi tiešsaistē.