1903. gada 17. decembrī brāļi Raiti Ziemeļkarolīnā veica pirmo kontrolēto lidojumu ar lidmašīnu, kurai bija motors. Vēsture min Orvilu un Vilburu Raitus un to, ka viņi paši uzprojektēja un uzbūvēja lidmašīnas dzinēju, veica slepenus izmēģinājuma lidojumus Ziemeļkarolīnā, kā arī paši veica pirmo dokumentēto lidojumu. Taču retāk piemin to, ka visa šī projekta laikā brāļiem Raitiem bija aktīva atbalstītāja, aviācijas mīļotāja un entuziaste – sieviete vārdā Katrīna, brāļu Raitu māsa. Viņa ne vien atrada pienācīgus skolotājus, kas brāļiem palīdzēja eksperimentu veikšanā, bet visa projekta laikā atbalstīja viņus arī finansiāli. Šis ir tikai viens piemērs, kad daiļā dzimuma pārstāve darbojusies kā dzinējs vīriešu ēnā. Tas bija laiks, kad sievietēm aktīva loma aviācijā nebija paredzēta.
Ja palūkojamies "ekrānam no otras puses", tad sastopam gaisa satiksmes vadības dispečerus jeb aviodispečerus. Viņi ir speciālisti, kas rūpējas par aviosatiksmes drošību, lidaparātiem atrodoties gan gaisā, gan uz zemes, kā arī veicina efektīvu, savlaicīgu un nepārtrauktu gaisa transporta pārvietošanos. Dažkārt piloti saka, ka aviodispečeri ir tās "mistiskās balsis no kosmosa", kuras parāda ceļu mājup.