Lidmašīna
Foto: Adobe Stock

Kad aviācijas nozare atgūsies? Kuras lidostas ir kļuvušas par vadošajām Eiropā? Kāpēc pasažieru sēdvietās tiek pārvadātas kravas? Šos un daudzus citus jautājumus aviācijas eksperti no Latvijas, Ukrainas un Krievijas pagājušā gada izskaņā apsprieda Transporta un sakaru institūta (TSI) rīkotajā tiešsaistes diskusijā "Aviācija: pielāgošanās jaunajai realitātei".

Aviācijas nozare nonākusi sarežģītā situācijā. Pēc vairāku gadu straujas izaugsmes 2020. gadā visi nozares darbību raksturojošie rādītāji strauji kritās: lidojumu skaits, pārvadāto pasažieru skaits, tirdzniecības apjoms lidostās, gaisa kuģu tehniskās apkopes un remonta pasūtījumu apjoms. TSI kā augstskola, kas īsteno vairākas augstākās izglītības programmas aviācijas jomā un seko jaunākajām tendencēm, uzaicināja speciālistus kopīgi apspriest nozares jaunumus, bet attiecīgo programmu studentus – uzdot interesējošos jautājumus.

Aviācijas eksperti ir vienisprātis, ka aviācijas nozare apgrozījuma ziņā "pirmskovida" līmenī – kā 2019. gadā – atgriezīsies 2024. gadā, atzīmēja 11. decembrī notikušās diskusijas dalībnieki. Lidostas "Rīga" valdes loceklis Artūrs Saveļjevs ir optimistisks un uzskata, ka tas var notikt pat agrāk. Tomēr krīze joprojām rit pilnā sparā, un jauni drošības pasākumi – distancēšanās, temperatūras mērīšana, Covid-19 testēšana utt. – darbosies vēl ilgi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!