Jau stāstījām, ka parasti sākumskolas un pamatskolas vecuma bērni sāk savas gaitas aizraujošajā robotikas pasaulē ar "LEGO Mindtorms" komplektu palīdzību. Sasniedzot vidusskolas vecumu un iekrājot kādu zināšanu un pieredzes apjomu, robotikas entuziasti var pāriet pie citu ražotāju platformām, kur ir vairāk variāciju un plašākas iespējas īstenot visdažādākās elektronisko projektu idejas. Viens no tādiem ražotājiem ir "Arduino".
Drukātās shēmas plates un citas komponentes ar tādu nosaukumu radīja 2005. gadā un vēlāk arī pilnveidoja pasniedzēju un studentu grupa no Interaktīvā dizaina institūta Itālijas pilsētā Ivrejā. Grupas dalībnieki tikās un apsprieda projektu vietējā bārā, kas tika nosaukts par godu 11. gadsimta Itālijas karalim Ivrejas Ardvinam (Arduino d'Ivrea), un tur arī smēlās iedvesmu sava izgudrojuma nosaukumam. "Arduino" izgudrotāju mērķis bija izveidot pietiekami lētu elektronikas platformu ar atvērtā pirmkoda programmatūru un aparatūru, lai gan viņu augstskolas studenti, gan visi pārējie studenti pasaulē, kas vēlas eksperimentēt ar elektronisko ierīču projektēšanu, varētu to atļauties.