Robotikas nodarbība ar "Arduino"
Foto: Publicitātes foto
Kad mēs pārvietojamies istabā, parasti neietriecamies mēbelēs un citos cilvēkos. Tas notiek automātiski, mēs pat neapzināmies darbu, ko dara mūsu smadzenes, lai viss izdotos. Ja gribam, lai tikpat veikls būtu arī pašu uzbūvētais robots, nepieciešams saprast, kas tam ir vajadzīgs šī uzdevuma veikšanai, nodrošināt ar aprīkojumu un izveidot attiecīgu programmu. Šoreiz pastāstīsim, kā šādu uzdevumu risināja Transporta un sakaru institūta (TSI) studiju programmas "Robotika" pirmā kursa studenti.

Jau stāstījām, ka parasti sākumskolas un pamatskolas vecuma bērni sāk savas gaitas aizraujošajā robotikas pasaulē ar "LEGO Mindtorms" komplektu palīdzību. Sasniedzot vidusskolas vecumu un iekrājot kādu zināšanu un pieredzes apjomu, robotikas entuziasti var pāriet pie citu ražotāju platformām, kur ir vairāk variāciju un plašākas iespējas īstenot visdažādākās elektronisko projektu idejas. Viens no tādiem ražotājiem ir "Arduino".

Drukātās shēmas plates un citas komponentes ar tādu nosaukumu radīja 2005. gadā un vēlāk arī pilnveidoja pasniedzēju un studentu grupa no Interaktīvā dizaina institūta Itālijas pilsētā Ivrejā. Grupas dalībnieki tikās un apsprieda projektu vietējā bārā, kas tika nosaukts par godu 11. gadsimta Itālijas karalim Ivrejas Ardvinam (Arduino d'Ivrea), un tur arī smēlās iedvesmu sava izgudrojuma nosaukumam. "Arduino" izgudrotāju mērķis bija izveidot pietiekami lētu elektronikas platformu ar atvērtā pirmkoda programmatūru un aparatūru, lai gan viņu augstskolas studenti, gan visi pārējie studenti pasaulē, kas vēlas eksperimentēt ar elektronisko ierīču projektēšanu, varētu to atļauties.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!