Sapnis par lidojošajām automašīnām ir gandrīz tikpat sens, cik pirmie lidaparāti. Prototipi izstrādāti jau 20. gadsimta pirmajā pusē, un arī popkultūrā – komiksos, multfilmās, pilnmetrāžas mākslas filmās – lidauto koncepts nav nekas svešs. Ja pirmie centieni pirms vairāk nekā 70 gadiem, piemēram, "Model 118 ConVairCar", bija neveikli un nepraktiski "frankenšteini", burtiski parasta automašīna ar uz jumta piestiprinātu nelielu lidmašīnu, tad šobrīd pasaulē jau ir samērā daudz lidauto prototipu, kas vienlīdz labi der gan dalībai gaisa, gan sauszemes satiksmē. Viens no tiem ir Slovākijas "KleinVision" lidauto "AirCar", kas nupat veicis pirmo sekmīgo starppilsētu lidojumu.

"Delfi" jau pērn vēstīja par "AirCar" pirmo izmēģinājumu. Kopš tā laika slovāku lidauto veicis 142 sekmīgas piezemēšanās. Pēdējā – Bratislavas starptautiskajā lidostā 28. jūnija agrā rītā, "AirCar" mērojot ceļu no Nitras. Attālums starp abām pilsētām pa gaisa līniju ir aptuveni 70 kilometri.


Pēc nosēšanās profesora Stefana Kleina lolojumam nepieciešamas aptuveni trīs minūtes, lai no lidošanai piemērotās konfigurācijas pārietu uz sauszemes satiksmei pielāgoto – tiek sakļauti spārni un pēc tam "aste" ar horizontālo stabilizatoru ievirzās iekšā par aptuveni 60 centimetriem. Nu "AirCar" izskatās pēc neparasta sporta superauto ar propelleru aizmugurē. Pēc tam gan pats Kleins, gan kompānijas "Klein Vision" līdzdibinātājs Antons Zajačs ar braucamo mēroja ceļu no lidostas līdz Bratislavas centram, kur abus sagaidīja žurnālisti. Izmantojot šādu hibrīdu ceļošanas modeli, izdevās attālumu mērot divtik īsā laikā nekā tad, ja no Nitras uz Bratislavu brauktu pa šoseju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!