Tā vairs nav fantastika, kad ir runa par robotiem – putekļu sūcējiem, robotiem, kuri mazgā logus, piegādā preces vai pļauj zāli. Tādus robotus var iegādāties jebkurš. Tie čakli un centīgi strādā, lai uzlabotu dzīves kvalitāti un aizvietotu cilvēkus. Bet šis raksts nav par šiem "darba rūķiem". Šis stāsts ir par to, kā divi centīgi Transporta un sakaru institūta (TSI) studenti izveidoja robotu – skolotāju.
Inovatori
Vispirms vēlamies iepazīstināt lasītājus ar mūsu komandu, kura strādā pie projekta "Robots-skolotājs". Mūs sauc Nikolajs un Andris, mēs esam TSI ceturtā kursa studenti bakalaura studiju programmā "Datorzinātnes". Droši vien rodas jautājums, kā studenti, kas mācās datorzinātnes, ir saistīti ar robotiku? Īstenībā par robotu tehnoloģijām mums vienmēr ir bijusi liela interese, jo uzskatām, kā robotika jau ir mūsu realitāte un mūsu nākotne, bet pirms četriem gadiem robotiku studēt vēl nebija iespējas – šādas programmas TSI nebija. Atvērto durvju dienā, parunājot ar pasniedzējiem, nolēmām studēt datorzinātnes, jo tā ir joma, kas sniedz ļoti daudz un plašas iespējas, kur sevi realizēt. TSI pasniedzēji mūs arī iedrošināja, ka jebkurā gadījumā visas TSI laboratorijas ir atvērtas un ir pieejamas ikvienam studentam neatkarīgi no tā, kurā programmā viņš vai viņa studē. Tagad ar "baltu skaudību" skatāmies uz TSI studiju programmas "Robotika" studentiem, kur viņiem lekcijās un praktiskajās nodarbībās stāsta par ļoti daudz lietām, kuras mēs pētījām paši.