Droni
Foto: Adobe Stock
Bezpilota lidaparāti ir daļa no civilās aviācijas, un tas nozīmē, ka dronu lidojumi var apdraudēt cilvēku, īpašuma un vides drošību, kā arī pārkāpt cilvēku tiesības uz privātumu. Turklāt katrā valstī, arī Latvijā, ir teritorijas, virs kurām bezpilota lidaparātiem ir aizliegts lidot: lidostu, lidlauku, cietumu, militāro un citu objektu tuvumā. Katram drona pilotam šīs lietas jāapzinās, kā arī jābūt apmācītam un licencētam bezpilota gaisa kuģa (BGK) vadīšanai.

Šobrīd par to, vai ir nepieciešams iziet apmācību, var uzzināt Civilās aviācijas aģentūras (CAA) mājaslapā, kur pieejams palīgrīks prasību noskaidrošanai. Paturi prātā, ka no 2024. gada 1. janvāra visi droni, kas tiks tirgoti Eiropas Savienībā (ES), tiks pakļauti sertifikācijai un sadalīti klasēs no C0 līdz C6. Visiem neklasificētajiem vai pašbūvētajiem droniem tiks piemērots stingrāks regulējums.

Vispārējie principi ir tādi, ka tiesības BGK vadīšanai nav nepieciešamas, ja tavs drons sver līdz 249 gramiem un spēj lidot ne ātrāk par 19 metriem sekundē. Pietiek uzmanīgi izlasīt instrukciju. Šī pieeja saglabāsies arī pēc pārejas perioda. Ja vēlies lidot ar dronu, kura masa ir no 250 gramiem līdz 25 kilogramiem, būs jākārto eksāmens. Apmācības sarežģītība un eksāmena veids ir atkarīgs no BGK īpašībām un vēlamā lietošanas veida. Tevis saņemtais pilota zināšanu un iemaņu apliecinājums būs derīgs piecus gadus visā ES.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!