Pagājuši nu jau 20 gadi, kopš pēdējā reisā devās virsskaņas pasažieru lidmašīna "Concorde". Iemesli, kāpēc "konkordes" ēra beidzās, ir vairāki, un galvenokārt tas bija jautājums par rentabilitāti. Taču viens no aspektiem bija arī trokšņi, kas "Concorde" lidojumos virs sauszemes ierobežoja zemskaņas ātruma rāmjos. NASA eksperimentālā lidmašīna X-59 mēģinās virsskaņas blīkšķus padarīt klusākus.
"Reti ir šādi gadījumi, kad uzņemam tik daudz viesu, un vēl retāki ir gadījumi, kad publiski varam atrādīt kādu no mūsu lidaparātiem," apmēram 150 klātesošos uzrunāja Džons Klārks, aviācijas, kosmosa un militāro tehnoloģiju ražotāja "Lockheed Martin" nodaļas "Skunk Works" ģenerālmenedžeris. Nodaļa, kuras logo ar omulīgu skunksu nerada iespaidu par nopietnību aiz tās durvīm, patiesībā ir pašu smalkāko un slepenāko tehnoloģiju kalve.
Nostāstiem apvītā struktūrvienība darbu sāka vēl pirms ASV iesaistīšanās Otrajā pasaules karā, un tieši uz "Skunk Works" inženieru rasēšanas galdiem izplānoti un vēlāk izgatavoti tādi militārajā aviācijā leģendāri lidaparāti kā izlūkošanas lidmašīnas U-2 un SR-71, no kurām pēdējā spēja lidot 3,4 reizes ātrāk par skaņu.
Ar virsskaņas ātruma lidojumiem saistīts arī jaunākais "Skunk Works" veikums, kuru "Lockheed Martin" un NASA 12. janvārī ar manāmu lepnumu pirmo reizi parādīja plašākai publikai.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv