MISC 2.0 - 21188
Foto: Privātais arhīvs

Bijusī aktrise, tagad garīguma influencere un uzņēmēja Agnese Zeltiņa pagājušajā nedēļā paziņoja par sava rotu biznesa slēgšanu – veikaliņš "Soulstones" darbosies līdz maija vidum, un tad viss. "Instagram" tiešraidē Zeltiņa skaidroja iemeslus lēmumam slēgt, kā viņa pati stāsta, komerciāli visai veiksmīgo rūpalu.

Lēmumu par veikala aizvēršanu viņa pieņēmusi pēc apmēram deviņu gadu darba rotu biznesā. Lēmuma pamatā neesot bijusi ilgstoša nerentabilitāte, bet gan tas, ka latvietes nav bijušas naskas pircējas drosmīgām idejām, proti, veikala pastāvēšanas laikā visejošākās preces bijušas vienkāršas rotas – kāda bumbiņa un aizdarīte.

"Es visu daudzos gadus saskāros ar to, ka drosmīgās idejas ir pārāk spilgtas manām klientēm Latvijā," saka Zeltiņa un piebilst, ka, piemēram, ādas čokerus ar akmeņiem no kolekcijas "Tanzānija" izdevies pārdot pavisam maz, lai gan pati Zeltiņa šos darbus ļoti augstu vērtējusi un bija paguvusi uztaisīt jau četras jaunas kolekcijas, taču jaunumi klientēm nav bijuši vajadzīgi. "Es vairs nespēju desmit gadus vērt aproces, aproces, aproces," viņa sūkstās.

Tāpat biznesam par labu nav nācis fakts, ka rotu darināšana kļuva plaši izplatīts dāmu hobijs. "Pusdārgakmeņu un masu tirgus cenu līmenī es biju viena no pirmajām. Vēl bija lētā Ķīna un dārgie juvelierizstrādājumi, kas vienmēr ir un būs. Un pēkšņi visur parādījās dāmas, kas taisa ko ļoti līdzīgu manām rotām. Man nav interesanti darīt to, ko sāk darīt visi," saka viņa. Deviņu gadu laikā Zeltiņa radījusi 80 kolekcijas, bet klientes joprojām vislabāk pirkušas banālākās rotiņas.

Saskaņā ar Zeltiņas teikto, "Soulstones" veikalam kopumā klājies labi; īpaši ienesīgs laiks bijis no 2016. līdz 2018. gadam, un labi gājis līdz pat 2020. gadam. Labajos laikos veikaliņš pārdevis 1000 vienību mēnesī, saka Zeltiņa. Pandēmijas laikā, kad veikals nestrādāja un darbojās tikai mājaslapa, vietnes apgrozījums esot audzis septiņkārtīgi.

"Rotas nav pirmās nepieciešamības produkts. Rotu biznesu ļoti ietekmē sezonalitāte: janvāris un septembris ir klusie mēneši, decembrī visiem vajag dāvanas. Mans zīmols nekad nav bijis "mūžīgā atlaide", akmeņu un furnitūras cenas izaugušas par 40%. Es nevaru pacelt cenas, jo tad cilvēki vienkārši nepirks."

Pagājušajā nedēļā žurnāls "Kas Jauns" vēstīja, ka Zeltiņas uzņēmumam ir 5000 eiro liels nodokļu parāds. Interneta tiešraidē uzņēmēja paskaidroja, ka tās ir vecas ziņas – parāds jau esot nomaksāts. "Tas ir atrisināts. Izeja ir pelnīt un maksāt," par parādiem saka viņa.

Zeltiņa informē, ka "Soulstones" interneta vietne vēl kādu laiku darbosies. Tur vēl jāizpārdod apgarotības simbols turbāns. Taču kopumā uzņēmēja nolēmusi turpmāk monetizēt "savu pieredzi un zināšanas", ne vairs krāšņuma aksesuārus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!