Kultūras ministrija apstiprinājusi Populārās mūzikas stratēģiju 2024. – 2027. gadam, kā virsmērķis ir Latvijas populārās mūzikas attīstības nacionālā un starptautiskā līmenī veicināšana.
Stratēģiju izstrādājusi neformāla darba grupa, populārās mūzikas nozares profesionāļi divdesmit cilvēku sastāvā, portālu “Delfi” informē stratēģijas izstrādes darba grupas locekle, “Latvijas Mūzikas attīstības biedrība/Latvijas Mūzikas eksports” izpilddirektore Agnese Cimuška-Rekke.
Kā uzsver stratēģijas radītāji, populārā mūzika ir līdzvērtīga citām radošajām un kultūras nozarēm ar attīstītu eksportspēju un uz tirgu orientētu kultūrizglītību, tā ir daļa no radošajām industrijām Latvijā jeb tā kultūras daļa, kas dod vērtīgu pienesumu valsts iekšzemes kopproduktam un tautsaimniecībai. Stratēģijā populārā mūzika tiek skatīta gan kā kultūras nozare, pievēršot uzmanību žanru daudzveidības nodrošināšanai, pieejamībai un populārās mūzikas izglītībai, veicinot citām mākslas nozarēm līdzvērtīgu sasniegumu panākšanu un talantu attīstību, gan kā daļa no radošās industrijas, kas darbojas tirgus apstākļos un nes pienesumu ekonomikai.
Nozares stratēģijas izstrāde veicina Latvijas populārās mūzikas attīstību nacionālā un starptautiskā līmenī. Šīs stratēģijas ietvaros termins “populārā mūzika” tiek lietots, iekļaujot visu profesionālās mūzikas nozari (izņemot klasisko (akadēmisko) mūziku un džezu) un tās daudzveidīgos žanrus un stilus kopumā.