Jūnija vidū "Cēsu alus" vienā no saviem reklāmas rullīšiem, kas bija influencera Riharda Sniega veidots, izmantoja repera Ozola dziesmas "Stils" fragmentu. Kā sarunā ar "Delfi" norāda mūziķis, tas noticis bez saskaņošanas un jebkādas atlīdzības. Šobrīd video no "Cēsu alus" sociālo mediju kontiem jau ir izdzēsts, bet šis gadījums aktualizē vairākus potenciālus problēmjautājumus, kas saistīti ar autortiesībām un uzņēmumu un influenceru sadarbības formu. "Ir svarīgi par to runāt, lai vēl kāds neiedomājas, ka tagad vienkārši ņemt un izmantot svešu mūziku reklāmas kampaņās ir normāli. Tas ir labs precedents, lai tas vairāk neatkārtotos," uzskata Ozols.
"Pirms "Cēsu alus" publicēja savu reklāmu, ne ar mani, ne ar (mūzikas autoru) Niklāvu neviens nesazinājās, un nekādu atlīdzību neesam saņēmuši," sarunā ar "Delfi" atklāj Ozols.
"Soctīklos viņi video ielika laikam 11. (jūnijā), 13. mēs sazvanījāmies," turpina reperis. "Tobrīd reklāmai "Instagramā" jau bija pāri 300 komentāru, bet skatījumu skaitu es nepiefiksēju. Runāju ar (influenceri) Rihardu Sniegu, kas to video veidoja, teicu, ka šis sanāca nelāgi un reklāma ir jāņem ārā (no sociālajiem medijiem). Viņi izņēma. Ja "Cēsu alus" ļoti gribētu to atstāt, varētu vienoties un samaksāt (par dziesmas izmantošanu), bet izskatījās, ka viņi nekādi baigie maksātāji nebija."
"Vēl viens moments ir tāds, ka te tomēr, bez saskaņošanas ar mani un izmantojot manu vārdu, tika reklamēts alkohols," uzsver Ozols. "Ja tas būtu kaut kādā labdarības kontekstā vai kas tamlīdzīgs, es vienkārši pateiktu: "Forši, izmantojiet, varējāt vispirms uzzvanīt un pajautāt atļauju, bet droši izmantojiet." Šeit ir cits konteksts. Un vēl viena lieta – man jau ir reklāmas kampaņa, kurā izmantota šī dziesma – "Stils-tekstils", tā vērš uzmanību uz tekstila atkritumu šķirošanu. Līgumā bija punkts, ka šo dziesmu nekādās citās reklāmās izmantot nedrīkst. Tas ir stipri neadekvāti, ka tik liels uzņēmums kā "Cēsu alus", kuram gadā ir miljonu apgrozījums, rīkojas tik vieglprātīgi."
"Ja mums būtu sūdīgs garīgais, daudz brīva laika un labs jurists, mēs to, protams, varētu risināt citādi," uzskata reperis. "Tas nav korekti, ka netiek saskaņoti nekādi autortiesību jautājumi, tā tomēr ir reklāma. Ir svarīgi par to runāt, lai vēl kāds neiedomājas, ka tagad vienkārši ņemt un izmantot svešu mūziku reklāmas kampaņās ir normāli. Tas ir labs precedents, lai tas vairāk neatkārtotos."
"Cēsu alus" pārstāvis: Ozolam nepatika, ka popularizējam viņa dziesmu
"Tā bija influenceru sadarbība, kurā mēs nekontrolējam saturu," sarunā ar "Delfi" skaidro Jurģis Ozoliņš, AS "Cēsu alus" mārketinga vadītājs. "Mums ar influenceri Rihardu Sniegu ir noslēgta ilgtermiņa sadarbība, un viņš ir šī satura radītājs un arī atbildīgs par šo saturu."
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv