Gustavo leģendārajā albumā "Beidzot", kas ir viens no pašmāju hip-hopa stūrakmeņiem, ir šādas rindas: "Netā paņem MIDI, / nu kaut vai no P. Diddy. / Viņam akords iet uz augšu, tu laid uz leju. / Ja nu kāds tevi uzrauj, tu taisi izbrīnītu seju". Tajās Gustavo ironizē par kolēģu oriģinalitātes trūkumu un plaģiātismu, kad dziesma top, paņemot cita izpildītāja, šajā gadījumā – P. Diddy – darbu, nedaudz pārveidojot un uzdodot par savu. Es neesmu jautājis Gustavam, bet pieļauju, ka, rakstot šobrīd, viņš šīs rindas varētu pārveidot par "Netā paņem MIDI, / bet ne jau no P. Diddy." Šons Kombss, zināms arī kā Diddy, senāk – Puff Daddy un P. Diddy – nu ir kļuvis par vienu no skandalozākajām un vienlaikus baisākajām figūrām pasaules izklaides industrijā.
Prātojumi, kā būtu, ja būtu, vienmēr ir spekulācija, un viena no tādām skan šādi – bez Šona Kombsa ieguldījuma popularitātes virsotnes nesasniegtu, piemēram, Notorious B.I.G. jeb Bigijs, kas ir viens no visu laiku ikoniskākajiem reperiem mūzikas vēsturē, viena no centrālajām ASV Austrumkrasta hip-hopa balsīm 90. gados, kura ietekme uz žanru ir sadzirdama joprojām. Kombss palīdzēja veidot Notorious B.I.G. karjeru, bija viņa menedžeris un haipmens (cilvēks, kas koncertā palīdz uzkurināt publiku). Tāpat var spekulēt, kā izveidotos, piemēram, Usher vai Mērijas Blaidžas (Mary J. Blige) karjera, ja tajā nebūt Kombsa klātbūtnes.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv