Foto: DELFI
Kamēr svētdienas pievakarē ievērojamas tautas masas guva estētisku baudījumu no kraisainām gaismiņām festivālā "Staro Rīga", ne mazāk ievērojams ļaužu pulks izvēlējās rūdītā šovmeņa Merilina Mensona "The High End Of Low" tūres koncertu "Arēnā Rīga".

Foto galerija

Koncertaģentūras "FBI" nosauktais Merilina Mensona koncerta apmeklētāju skaits – septiņi tūktoši, izraisa visai pretējas emocijas, tāpat kā pats koncerts. Vispirms – pārsteigumu un prieku. Merilina Mensona ekscentriskās izdarības un publiskais tēls tomēr tik daudziem nav bijis šķērslis koncerta apmeklējumam! Ar visai lielām bažām pirms koncerta vēroju komentārus publiskajā telpā, domājot par to, ka līdz "komētām" vēl daudziem jāizaug. Turklāt – Mensona mūzikas balansēšana uz komerciālā un antikomerciālā šķautnes izraisa visai radikālu attieksmi; vieniem riebj, otriem patīk, vieni noliedz, citi dievina. Taču atceroties "Korn" un "Linkin Park" plaši apmeklētos koncertus... šaubu velniņš pozitīvās pārdomas ārda aizvien vairāk, stāstot, ka tieši melnā ģērbtuve un viss pārējais bijis kā magnēts, kas vilktin pievelk, kā kārtējā komēta, ko cilvēki gaidīt gaida… Kā cukurgailīts, ko kārot kāro. Pietiks par to. Jo šādi spriedelējumi Mensona sakarā un nesakarā var turpināties bezgalīgi.

Arī pats koncerts izraisīja visai dalītas jūtas komplektā ar bagātīgu emociju klāstu. Pirms "Arēnas Rīga" turēju prātā kolēģes stāstu par to, ka Mensona koncertos viss šķietot pārdomāts līdz pēdējam sīkumam un atstrādāts tā, ka brīžiem rodas fonogrammas ilūzija. Taču šoreiz nepavisam tā nešķita, vai ne?!

"The High End Of Low" tūres koncertos tiek spēlēta dziesmu izlase, varētu pat teikt, Mensona "The Greatest Hits", kurā iekļauti tikai četri gabali no jaunā ieraksta. (dzirdēju Mensona zinātājus runājam apmēram tā: "Nu ja, viņam jau vairāk nav ko spēlēt)... Taču tas ir koks ar diviem, ui, pat trīs galiem. No vienas puses, izlase māksliniekam  paver brīvību izveidot masīvu, enerģisku un pavelkošu programmu, ko Mensons arī izdarījis, bet, no otras puses, ir sajūta, ka mākslinieks katru gabalu gribējis padarīt atpazīstamu, imitējot tos skatuviskos elementus, kas bijuši oriģinālā, tādā veidā drīzāk sadrumstalojot šovu un radot nevienmērīguma sajūtu. Šovā bija gandrīz viss; gan grāmatas dedzināšana, gan cilindrs, gan militārā piešprice utt. Redzējuši daudzos Mensona tēlus, vai varam teikt, ka šovs bija kā viena liela garda oga (avene, piemēram)?

Runājot par pašu koncerta norisi, vispirms izbrīnīja patukšā fanu zona, kura, acīmredzot pēc Merilina Mensona komandas lūguma, īsi pirms 'Intro' tika ātri aizpildīta. Nākamās emocijas - , kad kāds aizmugurē stāvošais, komentējot Mensona pēkšņo nozušanu, teica: "Viņš nokrita no skatuves!" Vai tas tā bija, vai nebija… Nākamās minūtes lika domāt: "Viņš tak ir piedzēries…" un tūlīt pat: "Nē, viss ir kārtībā! Tas tikai šķitums!" Tam sekoja pārsteidzoša atziņa, ka postmodernismā arī mākslas radīšanas procesā nejauši gadījušos krakšķus, sprakšķus u.c., itin kā defektus var izmantot kā šovu emocionāli pastiprinošus efektus. Turklāt - jo vairāk, jo efektīgāk! Te runa par teju visās dziesmās Mensona pret zemi mestajiem mikrofoniem. Dīvaini, bet šie verķīši mēdz skanēt nepavisam kā Mensons... Ja tas bija paredzēts šovā, tad sanāca labi, tāpat arī itin kā neizdošanās nospēlēt gabalus... Kas gan lai to zina, vai tas nebija speciāli?! Ja nu vienīgi, izlasot to, ka grupai divos koncertos neesot izdevies nospēlēt jaunā albuma hitu 'We're From America'. Mums palaimējās. Nospēlēja.

Mūžīgo "Arēnas Rīga" skaņas apspriešanu gribētos izlaist. Merilins Mensons ar grupu ir bliezēji, un bliezējgabali skanēja pietiekoši labi.

Kopumā, ja "Delfi" joprojām vērtētu koncertus ar zvaigznītēm, varētu dot četras no piecām, jo Mensona uzstāšanās Rīgā tagad ir noticis fakts un, jāsaka, visai ievērojams... lai arī pēc koncerta īsti nevar saprast – vai redzētais Mensona šovs ir impulsīva performance vai atstrādāts produkts, vai "gangans", un kādas rotaļas Mensons ar mums ir izspēlējis?

Merilins Mensons izpildīja dziesmas gan no jaunā albuma "The High End Of Low", gan labi zināmos hitus – "Sweet Dreams (Are Made of This)", "The Beautiful People", "The Dope Show", "Rock Is Dead", "Disposable Teens".

Koncertā izpildīto dziesmu saraksts:

"Cruci-fiction In Space"
"Disposable Teens"
"Pretty As A Swastika"
"Irresponsible Hate Anthem"
"Four Rusted Horses"
"Devour"
"Dried Up, Tied And Dead To The World"
"Coma White / Coma Black"
"The Dope Show"
"We're From America"
"Rock Is Dead"
"Sweet Dreams (Are Made Of This)"
"The Beautiful People"

Pēc koncerta Rīgā Merilins Mensons ar grupu tālak dosies uz Poliju, kur uzstāsies 17. novembrī.

Atgādinam, ka koncertaģentūra "FBI" jau paziņojusi savu nākamo lielo koncertu – 2010. gada 4. martā "Arēnā Rīga" uzstāsies vācu grupa "Rammstein".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!