Foto: Shutterstock
Vinila plašu pārdošanas apjomi pērn piauguši par 49% procentiem. Tajā pat laikā jaunas plašu rūpnīcas netiek veidotas un esošajām ir grūti tikt līdzi jaunajiem pārdošanas apjomiem, vēsta "The Wall Street Journal".

2014. gadā pārdoti gandrīz astoņi miljoni "vecmodīgo" vinilu plašu, tas ir - par 49% vairāk kā iepriekšējā gada šajā laika periodā - tādus datus sniedz industrijas statistika. Jaunās paaudzes - un īpaši indīroka fani - iepērk vinila ierakstus lielā daudzumā - par iemeslu tam ir gan skaņas kvalitāte, ko sniedz vinila formāts, gan pievilcīgais rituāls, ko pieprasa plašu atskaņošana.

Taču laikā, kad jaunas plates ierakstu plauktos parādās katru nedēļu, to ražošanas iekārtas - vinila preses - nav ražotas gadu desmitiem. Tā, piemēram, ASV ir aptuveni 15 rūpnīcas, kur iespējams ražot jaunas plates, un tās katru dienu saskarās ar dažādām tehniskām grūtībām un nespēju tikt galā ar pieprasījuma apjomu. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!