Janvārī apgādā "Mansards" klajā nākusi Olgas Pētersones grāmata "Casta diva", kurā uz dažādiem ar mākslu un dzīvi saistītiem jautājumiem atbild Latvijas operas dīvas - Inese Galante, Sonora Vaice, Inga Kalna, Elīna Garanča, Kristīne Opolais, Marina Rebeka un Liene Kinča.
"Delfi Kultūra" ar apgāda "Mansards" atļauju piedāvās trīs ieskatus - katrā no tiem tiks publicētas visu operdziedātāju atbildes uz vienu jautājumu.
Šoreiz operas dīvu atbildes uz jautājumu "Kāds ir tavs obligātais rituāls, pirms tu kāp uz skatuves?"
Inese Galante teic, ka viņas rituāls ir atkārtot tekstu, bet Sonora Vaice atzīst: "Uzskatu, ka, ja teātra vadība patiešām ir ieinteresēta labā izrāžu kvalitātē, tad tai vajadzētu garantēt solisitem vismaz dienu pirms izrādes brīvu. Es pati cenšos, kad vien iespējams, šo likumu ievērot - iepriekšējā dienā saudzēt balsi un enerģiju. Un sarunāt ar Visaugstāko, lai dod man svētību".
Ingas Kalnas rituāls ir visai koncentrēts: "Secīgi: aiziet uz tualeti, uzpūderēt degunu un noskaitīt lūgšanu".
Elīna Garanča "Casta diva" grāmatas lasītājiem šo noslēpumu nemaz neatklāj, bet Kristīne Opolais teic, ka ir brīva no jebkādiem rituāliem.
"Pārmest krustu? Man nepatīk lūgt Dievam palīdzību, jo teātris ir pretdievīgs. Kādreiz pirms izrādes es ilgāk pagulēju, nerunāju pa telefonu, saudzēju balsi. Tagad vairs tik ļoti nebaidos, vienkārši - skaidri zinu, kas ir jādara. Tāpēc pirms "Nāras" pirmizrādes Minhenē, kad neatradu vajadzīgās kurpes, ko aut uz banketu, stundu pirms grimēšanās aizskrēju uz veikalu un ar papīra maisiem atdrāzos uz teātri.
Bet kafejnīcā iepretim Operai sēdēja izrādes režisors Martins Kušejs. Pamanījis mani, viņš bija ļoti pārsteigts un sacīja, ka pirmo reizi mūžā redz dziedātāju, kura pirms pirmizrādes skraida pa veikaliem," stāsta Opolais.
Marina Rebeka norāda, ka viņas vienīgais rituāls ir iedziedāties, bet Liene Kinča "noskaita Tēvreizi un pārmet krustu".