18
Foto: Publicitātes foto

Režisores Lailas Pakalniņas topošajai spēlfilmai "Ausma" Vestarda Šimkus komponēto mūziku ierakstījis Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris ar pašu komponistu pie diriģenta pults – tas ir īpašs notikums gan Šimkus biogrāfijā, gan Latvijas kinovēsturē, portālu "Delfi" informē Nacionālajā kino centrā.

Šobrīd Lailas Pakalniņas topošajai filmai norisinās pēcapstrādes perioda darbi – par dažādām trokšņu un skaņu ieraksta epizodēm jau ik pa laikam ziņo "Ausmas" profils portālā "Facebook", bet 24. februārī skaņas ierakstīšana notika ar nebijušu vērienu – Vestarda Šimkus mūziku, kas speciāli komponēta filmai, ierakstam atskaņoja Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris, un šim faktam ir vēl dažas unikālas pazīmes. 

Lailas Pakalniņas filmām mūzika nekad līdz šim nav speciāli komponēta un visbiežāk viņas filmas iztiek vispār bez mūzikas. Vestards Šimkus nekad līdz šim nebija komponējis mūziku spēlfilmai, ne arī stājies orķestra priekšā kā diriģents. Šādu ieskaņošanas māksliniecisko vērienu Latvijas filmas piedzīvo ārkārtīgi reti – filmas Ausma skaņu režisors Anrijs Krenbergs, viens no pieredzējušākajiem Latvijas kinoprofesionāļiem, atceras, ka Rīgas kinostudijā pēdējā filma, kurai mūzika ierakstīta ar orķestri, bija Arvīda Krieva spēlfilma "Fotogrāfija ar sievieti un mežakuili" (1987) ar Mārtiņa Brauna mūziku, savukārt Latvijas atjaunotās neatkarības laikos orķestris ierakstījis Artura Maskata mūziku Viestura Kairiša filmai "Pa ceļam aizejot" (2001).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!