Nelielu mirkli no pirmizrādes noslēguma savā oficiālajā "Twitter" kontā publicējis viens no Eiropas slavenākajiem operas namiem.
15 minuti di applausi e una pioggia di fiori per la nostra #PrimaScala #MadamaButterfly @AnnalisaStroppa @sirimajo pic.twitter.com/6JvJhmw6cy
— Teatro alla Scala (@teatroallascala) December 7, 2016
Šis iestudējums ir īpašs ar to, ka tā ir atgriešanās pie Džakomo Pučini operas pirmās versijas, kas pirmizrādi piedzīvoja 1904. gada februārī tieši "La Scala" opernamā un kļuva par izgāšanos un pārsteigumu vienlaikus, bet vēlāk tika pārrakstīta. Pēc šīs pirmizrādes Pučini nekad vairs "La Scala" nestrādāja.
Šoreiz iestudējums tapis, iedvesmojoties no tradicionālās japāņu mākslas un kabuki teātra.
"Hermanis piedāvā oriģinālo operas versiju visprecīzākajā lasījumā, kas ir pareizs lēmums – respektēt Pučini sākotnējās ieceres," raksta klasiskajai mūzikai veltītais portāls "Bachtrack". Tāpat daiļrunīgi vārdi veltīti scenogrāfijai un videoprojekcijām.
Jau pirms pirmizrādes Latvijas Latvijas Radio 3 "Klasika" direktore Gunta Vaivode uzsvēra, ka itāļiem Milānas "La Scala" sezonas atklāšana ir kā 18. novembris vai Dziesmu svētki latviešiem. Sezonas atklāšanas pirmizrāde ik gadu notiek 7. decembrī, Svētā Ambrozija dienā, kas ir Milānas svētais aizbildnis.
Jau ziņots, ka "Madama Butterfly" ir pirmais Alvja Hermaņa darbs prestižajā Itālijas teātrī. Kā ierasts, viņš strādājis ar savu radošo komandu – kostīmu mākslinieci Kristīni Jurjāni, videomākslinieci Inetu Sipunovu un krievu horeogrāfi Allu Sigalovu.