Vai saplēsto zeķubikšu, oranžo matu un izlijušā vīna laiks ir beidzies un palicis kaut kur šīs tūkstošgades sākuma posmā? Šķita, ka gandrīz tā varētu arī būt, kad grupa "Dzelzs vilks" arvien rūpīgāk, aizrautīgāk un veiksmīgāk pievērsās folkmūzikai un tautasdziesmām, līdz beidzot nodibināja "Dzelzs vilka Jauno Jāņu orķestri". Tomēr ceturtdaļgadsimta vecuma sasniegšana nāca ar zīmīgiem vārdiem "Ir silts, un vasara vēl nav galā", hitu izlasi "Dziesmas pilnmēness naktī" un apliecinājumu, ka "Vilkam" vēl ir ko teikt. Atskatoties uz grupas 25 gadu laikā paveikto, piedāvājam stāstu par vienu no spilgtākajām "Dzelzs vilka" dziesmām – "Vienas nakts meitene".

2001. gadā iznāca trešais "Dzelzs vilka" albums "Lai arī tu būtu ar mani" (Izdevniecība "Upe"), kurā bija 13 dziesmas, starp tām arī "Vienas nakts meitene", kas kopā ar klipu, pēc vairāk nekā 15 gadiem atskatoties, šķiet sava laikmeta kvintesence – izaicinoša un skumja, no puišu melni lakotiem nagiem līdz galvaspilsētas stilīgākā kluba rūtainajai grīdai.

Jaunais albums nāca ar pārmaiņām – daudz melodiskāks, smeldzīgāks, romantiski rūgtas attiecības apjūsmojošs, taču joprojām ar jūtamu industriālā roka ietekmi. Galvenokārt revolūcija skanējumā saistāma ar taustiņinstrumentālista Kaspara Tobja pievienošanos grupai, kura vārds līdz tam vairāk bijis saistīts ar elektronisko mūziku. Kā sarunā ar "Delfi" stāsta "Dzelzs vilka" līderis Juris Kaukulis, viņa pievienošanās bijusi "tāda atturīga", taču, kad Kaspars sajutis rokenrola garšu, radusies lieliska dažādu pieredžu mijiedarbība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!